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Artículo

dc.creatorEchchad, Manales
dc.date.accessioned2023-03-02T12:26:52Z
dc.date.available2023-03-02T12:26:52Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationEchchad, M. (2023). The influence of social media usage and health consciousness on the purchasing intention of organic products: the mediating role of attitude. IROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix, 6 (1), 88-103. https://doi.org/10.12795/IROCAMM.2023.v06.i01.06.
dc.identifier.issne 2605-0447es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/143087
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to analyze the influence of health consciousness (HC) and social media usage (SM) on the attitude towards organic products (ATT) and the purchasing intention of organic products (PI) in the case of international students in Hungary. The paper has undertaken a quantitative approach using a sample of 204 international students residing and studying in Hungary. After validation of the measurement scales, the hypotheses were tested through partial least squares structural equation modeling. The model tests the relationships between health consciousness, social media usage, the attitude towards organic products and the purchasing intention oforganic products. The results showed that health consciousness does not influence the purchasing intention of organic products, compared with the usage of social media, which displayed a significant influence over the purchasing intention. Nevertheless, attitude towards organic products mediated the relationship between HC and PI and between SM and PI. This research provides new insights on how the usage of social media can impact the intention of consumers to purchase organic products. Furthermore, for health consciousness to be effective, the attitude of consumers towards organic products needs to be more favorable.es
dc.description.abstractEl propósito de este artículo es analizar la influencia de la conciencia de la salud (HC) y el uso de las redes sociales (SM) en la actitud hacia los productos orgánicos (ATT) y la intención de compra de productos orgánicos (PI) en el caso de estudiantes internacionales en Hungría. . El documento ha llevado a cabo un enfoque cuantitativo utilizando una muestra de 204 estudiantes internacionales que residen y estudian en Hungría. Después de la validación de las escalas de medición, las hipótesis fueron probadas a través de modelos de ecuaciones estructurales de mínimos cuadrados parciales. El modelo prueba las relaciones entre la conciencia de la salud, el uso de las redes sociales, la actitud hacia los productos orgánicos y la intención de compra de productos orgánicos. Los resultados mostraron que la conciencia de la salud no influye en la intención de compra de productos orgánicos, en comparación con el uso de las redes sociales, que mostró una influencia significativa sobre la intención de compra. Sin embargo, la actitud hacia los productos orgánicos medió en la relación entre HC y PI y entre SM y PI. Esta investigación proporciona nuevos conocimientos sobre cómo el uso de las redes sociales puede afectar la intención de los consumidores de comprar productos orgánicos. Además, para que la conciencia sobre la salud sea efectiva, la actitud de los consumidores hacia los productos orgánicos debe ser más favorable.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent16 p.es
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofIROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix, 6 (1), 88-103.
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectAttitudees
dc.subjectSocial media usagees
dc.subjectHealth consciousnesses
dc.subjectConsumer behaviores
dc.subjectOrganic productses
dc.subjectActitudes
dc.subjectUso de redes socialeses
dc.subjectConciencia de saludes
dc.subjectComportamiento del consumidores
dc.subjectProductos orgánicoses
dc.titleThe influence of social media usage and health consciousness on the purchasing intention of organic products: the mediating role of attitudees
dc.title.alternativeLa influencia del uso de las redes sociales y la conciencia de la salud en la intención de compra de productos orgánicos: el papel mediador de la actitudes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttps://revistascientificas.us.es/index.php/IROCAMM/article/view/20503es
dc.identifier.doi10.12795/IROCAMM.2023.v06.i01.06es
dc.journaltitleIROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mixes
dc.publication.volumen6es
dc.publication.issue1es
dc.publication.initialPage88es
dc.publication.endPage103es

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