Show simple item record

Article

dc.creatorHelskog, Guro Hansenes
dc.creatorWeiss, Michael Noahes
dc.date.accessioned2023-01-10T10:33:54Z
dc.date.available2023-01-10T10:33:54Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationHelskog, G.H. y Weiss, M.N. (2021). La sabiduría y el arte de vivir en octavo curso. Experiencias de los maestros del proyecto "Philosophizing the dialogos way". Revista Internacional De Filosofía Aplicada HASER, 21, 75-106. https://doi.org/doi.org/10.12795/HASER/2021.i12.03.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/141070
dc.description.abstractThis paper discusses teachers` self-reported experiences from participating in a Dialogos philosophizing project over five months, from the perspective of wisdom development. The project involved teachers from 13 upper secondary schools in a municipality in Scandinavia. They were given a course on philosophy and rhetoric over four workshops with five weeks in between. Moreover, they were themselves supposed to facilitate 20 philosophical dialogue sessions with their own 8th grade students during the project. The research methods used were participative observation and analysis of teachers` meta-reflection notes after the last workshop. The paper concludes with that the project did seem to enhance teachers`wisdom. According to the teachers, the students had also become much more reflected due to the project.es
dc.description.abstractEste artículo analiza los informes personales de los maestros que han participado en el proyecto “Dialogos philosophizong”, durante cinco meses, desde la perspectiva del desarrollo de la sabiduría. En el proyecto, participaron profesores de trece escuelas secundarias de un municipio de Escandinavia. Se les impartió un curso sobre filosofía y retórica durante cuatro talleres con cinco semanas de intervalo. Además, se les propuso que ellos facilitas en veinte sesiones con sus estudiantes de octavo curso durante el proyecto. Los métodos de investigación utilizados fueron la observación participativa y el análisis de las notas de meta-reflexión de los docentes. El documento concluye que el proyecto mejoró la sabiduría de los profesores. Según los profesores, los estudiantes se volvieron más reflexivos debido al proyecto.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent32es
dc.language.isoenges
dc.relation.ispartofRevista Internacional De Filosofía Aplicada HASER, 21, 75-106.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectWisdomes
dc.subjectDialogoses
dc.subjectPhilosophical practicees
dc.subjectArt of livinges
dc.subjectTeacher educationes
dc.titleLa sabiduría y el arte de vivir en octavo curso. Experiencias de los maestros del proyecto "Philosophizing the dialogos way"es
dc.title.alternativeWisdom and the art of living in 8th grade. Teachers' experiences of the Philosophizing the dialogos wayes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttps://revistascientificas.us.es/index.php/HASER/article/view/15399es
dc.identifier.doidoi.org/10.12795/HASER/2021.i12.03es
dc.journaltitleRevista Internacional De Filosofía Aplicada HASERes
dc.publication.issue21es
dc.publication.initialPage75es
dc.publication.endPage106es

FilesSizeFormatViewDescription
HELSKOG_Haser_12.pdf506.2KbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional