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Artículo

dc.creatorOyekunle, Olubusola Temiloluwaes
dc.creatorTijani, Usman Moyosorees
dc.creatorBalogun, Mustapha Tosines
dc.date.accessioned2022-09-16T09:28:09Z
dc.date.available2022-09-16T09:28:09Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationOyekunle, O.T., Tijani, U.M. y Balogun, M.T. (2022). Investigating the effect of sales promotion on customer patronage of household appliances within Lagos metropolis. IROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix, 5 (2), 119-129.
dc.identifier.issne 2605-0447es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/137136
dc.description.abstractThis study investigated the effect of sales promotion on customer patronage of household appliances in Lagos State. The purpose of the study was to examine the effectiveness of sales promotion (discount, premiums, and demonstration) on customer patronage of household appliances. The methodology used was based on a descriptive research design. Questionnaire was used as an instrument for data collection. The sample size was determined using simple random sampling technique. The sample size was One hundred and twentyfour (124) respondents, which was further analyzed using multiple-regression analysis. The findings revealed that there is a positive significant effect of sales promotion in terms of discounts and demonstration used in marketing and sales of household appliances to drive customer patronage. The study however found that the use of premium as a customer sales promotion to influence customer patronage of household appliances was insignificant. In light of the findings, the study recommended that companies that trade in household appliances should continue investing in trade discounts activities that help the customers to keep patronising their company and products.es
dc.description.abstractEste estudio investigó el efecto de la promoción de ventas en el patrocinio de los clientes de electrodomésticos en el estado de Lagos. El objetivo del estudio era examinar la eficacia de la promoción de ventas (descuentos, primas y demostraciones) en el patrocinio de los clientes de electrodomésticos. La metodología utilizada se basó en un diseño de investigación descriptivo. Se utilizó un cuestionario como instrumento de recogida de datos. El tamaño de la muestra se determinó mediante la técnica de muestreo aleatorio simple. El tamaño de la muestra fue de ciento veinticuatro (124) encuestados, que se analizaron posteriormente mediante un análisis de regresión múltiple. Los resultados revelaron que existe un efecto positivo y significativo de la promoción de ventas en términos de descuentos y demostración utilizados en la comercialización y venta de electrodomésticos para impulsar el patrocinio de los clientes. Sin embargo, el estudio reveló que el uso de la prima como promoción de ventas para influir en el patrocinio de los clientes de electrodomésticos era insignificante. A la luz de los resultados, el estudio recomendó que las empresas que comercian con electrodomésticos sigan invirtiendo en actividades de descuentos comerciales que ayuden a los clientes a seguir patrocinando su empresa y sus productos.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent11 p.es
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofIROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix, 5 (2), 119-129.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectPromotiones
dc.subjectSaleses
dc.subjectCommunicationes
dc.subjectMarketinges
dc.subjectCustomeres
dc.subjectComunicaciónes
dc.subjectClientees
dc.subjectPromociónes
dc.subjectRebajases
dc.titleInvestigating the effect of sales promotion on customer patronage of household appliances within Lagos metropolises
dc.title.alternativeInvestigación del efecto de la promoción de ventas en el patrocinio de los clientes de electrodomésticos en la metrópolis de Lagoses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttps://revistascientificas.us.es/index.php/IROCAMM/article/view/20696es
dc.identifier.doi10.12795/IROCAMM.2022.v05.i02.07es
dc.journaltitleIROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mixes
dc.publication.volumen5es
dc.publication.issue2es
dc.publication.initialPage119es
dc.publication.endPage129es

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