dc.creator | Oyekunle, Olubusola Temiloluwa | es |
dc.creator | Tijani, Usman Moyosore | es |
dc.creator | Balogun, Mustapha Tosin | es |
dc.date.accessioned | 2022-09-16T09:28:09Z | |
dc.date.available | 2022-09-16T09:28:09Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Oyekunle, O.T., Tijani, U.M. y Balogun, M.T. (2022). Investigating the effect of sales promotion on customer patronage of household appliances within Lagos metropolis. IROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix, 5 (2), 119-129. | |
dc.identifier.issn | e 2605-0447 | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11441/137136 | |
dc.description.abstract | This study investigated the effect of sales promotion on customer patronage of household appliances in Lagos
State. The purpose of the study was to examine the effectiveness of sales promotion (discount, premiums,
and demonstration) on customer patronage of household appliances. The methodology used was based on
a descriptive research design. Questionnaire was used as an instrument for data collection. The sample size
was determined using simple random sampling technique. The sample size was One hundred and twentyfour
(124) respondents, which was further analyzed using multiple-regression analysis. The findings revealed
that there is a positive significant effect of sales promotion in terms of discounts and demonstration used in
marketing and sales of household appliances to drive customer patronage. The study however found that the use of premium as a customer sales promotion to influence customer patronage of household appliances
was insignificant. In light of the findings, the study recommended that companies that trade in household
appliances should continue investing in trade discounts activities that help the customers to keep patronising
their company and products. | es |
dc.description.abstract | Este estudio investigó el efecto de la promoción de ventas en el patrocinio de los clientes de electrodomésticos
en el estado de Lagos. El objetivo del estudio era examinar la eficacia de la promoción de ventas (descuentos,
primas y demostraciones) en el patrocinio de los clientes de electrodomésticos. La metodología utilizada se
basó en un diseño de investigación descriptivo. Se utilizó un cuestionario como instrumento de recogida de
datos. El tamaño de la muestra se determinó mediante la técnica de muestreo aleatorio simple. El tamaño
de la muestra fue de ciento veinticuatro (124) encuestados, que se analizaron posteriormente mediante un
análisis de regresión múltiple. Los resultados revelaron que existe un efecto positivo y significativo de la
promoción de ventas en términos de descuentos y demostración utilizados en la comercialización y venta
de electrodomésticos para impulsar el patrocinio de los clientes. Sin embargo, el estudio reveló que el uso
de la prima como promoción de ventas para influir en el patrocinio de los clientes de electrodomésticos
era insignificante. A la luz de los resultados, el estudio recomendó que las empresas que comercian con
electrodomésticos sigan invirtiendo en actividades de descuentos comerciales que ayuden a los clientes a
seguir patrocinando su empresa y sus productos. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 11 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Universidad de Sevilla | es |
dc.relation.ispartof | IROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix, 5 (2), 119-129. | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Promotion | es |
dc.subject | Sales | es |
dc.subject | Communication | es |
dc.subject | Marketing | es |
dc.subject | Customer | es |
dc.subject | Comunicación | es |
dc.subject | Cliente | es |
dc.subject | Promoción | es |
dc.subject | Rebajas | es |
dc.title | Investigating the effect of sales promotion on customer patronage of household appliances within Lagos metropolis | es |
dc.title.alternative | Investigación del efecto de la promoción de ventas en el patrocinio de los clientes de electrodomésticos en la metrópolis de Lagos | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.relation.publisherversion | https://revistascientificas.us.es/index.php/IROCAMM/article/view/20696 | es |
dc.identifier.doi | 10.12795/IROCAMM.2022.v05.i02.07 | es |
dc.journaltitle | IROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix | es |
dc.publication.volumen | 5 | es |
dc.publication.issue | 2 | es |
dc.publication.initialPage | 119 | es |
dc.publication.endPage | 129 | es |