dc.creator | Sahara, Shifa Hustima | es |
dc.creator | Windasari, Nila Armelia | es |
dc.date.accessioned | 2022-09-16T08:50:49Z | |
dc.date.available | 2022-09-16T08:50:49Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Sahara, S.H. y Windasari, N.A. (2022). Digital Touchpoints Effectiveness and its Impact on Consumer Brand Engagement in Biotechnology Start-Up. IROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix, 5 (2), 52-70. | |
dc.identifier.issn | e 2605-0447 | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11441/137132 | |
dc.description.abstract | Start-ups are currently in the spotlight in all countries, especially in developed countries, where they are seen
as a critical driver of economic growth and a source of long-term jobs. In addition, consumers are increasingly
interested in using digital touchpoints to fulfil their daily needs. Marketers of biotechnology start-ups realize
that in this competitive era of commercial initiatives, it is difficult to find the point of engagement between
consumer and brand to be more pleasant and smooth. This study aims to understand the effectiveness of
digital touchpoints in influencing consumer brand engagement at biotechnology start-up. The methodology
used factor analysis and regression analysis from an online survey. The respondents were selected by giving
questionnaires to consumers who had bought one or more products from biotechnology start-up. The main
finding showed digital touchpoints affected consumer brand engagement at biotechnology start-up (0.000, p
< 0.01). However, the results with moderator variable of hedonic value (0.4235) and utilitarian value (0.5147)
does not moderated digital touchpoints effectiveness on consumer brand engagement (p > 0.05). This study provide a new perspective on measurement items of digital touchpoints effectiveness and provides information
for marketers to pay attention to important aspects for increase the engagement of several digital touchpoints. | es |
dc.description.abstract | Actualmente, las empresas emergentes están en el centro de atención en todos los países, especialmente en los
países desarrollados, donde se las considera un motor fundamental del crecimiento económico y una fuente de
empleo a largo plazo. Además, los consumidores están cada vez más interesados en utilizar puntos de contacto
digitales para satisfacer sus necesidades diarias. Los especialistas en marketing de empresas emergentes de
biotecnología se dan cuenta de que, en esta era competitiva de iniciativas comerciales, es difícil encontrar el
punto de interacción entre el consumidor y la marca para que sea más agradable y fluido. Este estudio tiene
como objetivo comprender la eficacia de los puntos de contacto digitales para influir en el compromiso de la
marca del consumidor en la puesta en marcha de biotecnología. Se realizaron el análisis factorial y el análisis
de regresión de una encuesta en línea. Los encuestados fueron seleccionados entregando cuestionarios a los
consumidores que habían comprado uno o más productos de la nueva empresa de biotecnología Lemonilo.
Los resultados mostraron que la efectividad del punto de contacto digital afectó el compromiso de la marca
del consumidor. Sin embargo, el valor hedónico y el valor utilitario no afectaron al compromiso de marca
del consumidor. Los resultados de esta investigación brindan una nueva perspectiva sobre los elementos de
medición de la efectividad de los puntos de contacto digitales y su impacto en el compromiso de la marca del
consumidor. Este estudio proporciona información para que los especialistas en marketing presten atención a
aspectos importantes para aumentar la participación de varios puntos de contacto digitales. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 19 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Universidad de Sevilla | es |
dc.relation.ispartof | IROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix, 5 (2), 52-70. | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Digital Touchpoints | es |
dc.subject | Consumer Brand Engagement | es |
dc.subject | Start-up | es |
dc.subject | Biotechnology Start-up | es |
dc.subject | Puntos de contacto digitales | es |
dc.subject | Compromiso | es |
dc.subject | Marca | es |
dc.subject | Biotecnología | es |
dc.title | Digital Touchpoints Effectiveness and its Impact on Consumer Brand Engagement in Biotechnology Start-Up | es |
dc.title.alternative | Efectividad de los puntos de contacto digitales y su impacto en la participación de la marca del consumidor en la puesta en marcha de biotecnología de Lemonilo | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.relation.publisherversion | https://revistascientificas.us.es/index.php/IROCAMM/article/view/19928 | es |
dc.identifier.doi | 10.12795/IROCAMM.2022.v05.i02.04 | es |
dc.journaltitle | IROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix | es |
dc.publication.volumen | 5 | es |
dc.publication.issue | 2 | es |
dc.publication.initialPage | 52 | es |
dc.publication.endPage | 70 | es |