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Artículo

dc.creatorSahara, Shifa Hustimaes
dc.creatorWindasari, Nila Armeliaes
dc.date.accessioned2022-09-16T08:50:49Z
dc.date.available2022-09-16T08:50:49Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationSahara, S.H. y Windasari, N.A. (2022). Digital Touchpoints Effectiveness and its Impact on Consumer Brand Engagement in Biotechnology Start-Up. IROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix, 5 (2), 52-70.
dc.identifier.issne 2605-0447es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/137132
dc.description.abstractStart-ups are currently in the spotlight in all countries, especially in developed countries, where they are seen as a critical driver of economic growth and a source of long-term jobs. In addition, consumers are increasingly interested in using digital touchpoints to fulfil their daily needs. Marketers of biotechnology start-ups realize that in this competitive era of commercial initiatives, it is difficult to find the point of engagement between consumer and brand to be more pleasant and smooth. This study aims to understand the effectiveness of digital touchpoints in influencing consumer brand engagement at biotechnology start-up. The methodology used factor analysis and regression analysis from an online survey. The respondents were selected by giving questionnaires to consumers who had bought one or more products from biotechnology start-up. The main finding showed digital touchpoints affected consumer brand engagement at biotechnology start-up (0.000, p < 0.01). However, the results with moderator variable of hedonic value (0.4235) and utilitarian value (0.5147) does not moderated digital touchpoints effectiveness on consumer brand engagement (p > 0.05). This study provide a new perspective on measurement items of digital touchpoints effectiveness and provides information for marketers to pay attention to important aspects for increase the engagement of several digital touchpoints.es
dc.description.abstractActualmente, las empresas emergentes están en el centro de atención en todos los países, especialmente en los países desarrollados, donde se las considera un motor fundamental del crecimiento económico y una fuente de empleo a largo plazo. Además, los consumidores están cada vez más interesados en utilizar puntos de contacto digitales para satisfacer sus necesidades diarias. Los especialistas en marketing de empresas emergentes de biotecnología se dan cuenta de que, en esta era competitiva de iniciativas comerciales, es difícil encontrar el punto de interacción entre el consumidor y la marca para que sea más agradable y fluido. Este estudio tiene como objetivo comprender la eficacia de los puntos de contacto digitales para influir en el compromiso de la marca del consumidor en la puesta en marcha de biotecnología. Se realizaron el análisis factorial y el análisis de regresión de una encuesta en línea. Los encuestados fueron seleccionados entregando cuestionarios a los consumidores que habían comprado uno o más productos de la nueva empresa de biotecnología Lemonilo. Los resultados mostraron que la efectividad del punto de contacto digital afectó el compromiso de la marca del consumidor. Sin embargo, el valor hedónico y el valor utilitario no afectaron al compromiso de marca del consumidor. Los resultados de esta investigación brindan una nueva perspectiva sobre los elementos de medición de la efectividad de los puntos de contacto digitales y su impacto en el compromiso de la marca del consumidor. Este estudio proporciona información para que los especialistas en marketing presten atención a aspectos importantes para aumentar la participación de varios puntos de contacto digitales.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent19 p.es
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofIROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix, 5 (2), 52-70.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectDigital Touchpointses
dc.subjectConsumer Brand Engagementes
dc.subjectStart-upes
dc.subjectBiotechnology Start-upes
dc.subjectPuntos de contacto digitaleses
dc.subjectCompromisoes
dc.subjectMarcaes
dc.subjectBiotecnologíaes
dc.titleDigital Touchpoints Effectiveness and its Impact on Consumer Brand Engagement in Biotechnology Start-Upes
dc.title.alternativeEfectividad de los puntos de contacto digitales y su impacto en la participación de la marca del consumidor en la puesta en marcha de biotecnología de Lemoniloes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttps://revistascientificas.us.es/index.php/IROCAMM/article/view/19928es
dc.identifier.doi10.12795/IROCAMM.2022.v05.i02.04es
dc.journaltitleIROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mixes
dc.publication.volumen5es
dc.publication.issue2es
dc.publication.initialPage52es
dc.publication.endPage70es

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Digital Touchpoints Effectiven ...2.743MbIcon   [PDF] Ver/Abrir   English

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