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Artículo

dc.creatorPeral Peral, Begoñaes
dc.creatorArenas Gaitán, Jorgees
dc.creatorReina Arroyo, Jesúses
dc.date.accessioned2022-08-17T11:03:34Z
dc.date.available2022-08-17T11:03:34Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationPeral Peral, B., Arenas Gaitán, J. y Reina Arroyo, J. (2022). Buying local food is not a question of attitude: an analysis of benefits and limitations. Spanish Journal of Marketing - ESIC, 26 (1), 80-97.
dc.identifier.issn2444-9709es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/136320
dc.description.abstractPurpose – This paper aims to explore the shopping intention of local products. Using the theory of planned behavior model, the authors study the effect of egoistic and altruistic benefits and the influence of contextual limitations and people’s own limitations on the intention to buy local fresh fruits and vegetables. Methodology – This paper uses a sample of 1,200 consumers of a south European city to test the model using a structural equation modeling technique with partial least squares. Findings – Although egoistic benefits have a direct effect on the shopping intention, altruistic benefits have a much higher total effect. Surprisingly, attitude does not influence shopping intention. This paper provides elements that favor the consumption of local products froma more global, social and sustainable perspective. Value – This paper provides new empirical evidence on the influence of perceived benefits and personal limitations on local food consumption.es
dc.description.abstractPropósito – Este trabajo explora la intención de compra de los productos locales. Partiendo del modelo de la Teoría del Comportamiento Planificado, estudiamos el efecto que los beneficios egoístas y altruistas y la influencia de las limitaciones contextuales y las propias limitaciones de las personas tienen en la intención de compra de frutas y verduras frescas locales. Metodología – Utilizamos una muestra de 1.200 consumidores de una ciudad del sur de Europa para probar el modelo, utilizando modelos de ecuaciones estructurales con mínimos cuadrados parciales. Hallazgos – Aunque los beneficios egoístas tienen un efecto directo en la intención de compra, los beneficios altruistas tienen un efecto total mucho mayor. Sorprendentemente, la actitud no influye en la intención de compra. Originalidad – Este artículo proporciona nueva evidencia empírica de la influencia de los beneficios percibidos y las limitaciones personales en el consumo de alimentos locales.es
dc.description.sponsorshipUniversidad de Sevilla 3551/0981es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent18 p.es
dc.language.isoenges
dc.publisherEmeraldes
dc.relation.ispartofSpanish Journal of Marketing - ESIC, 26 (1), 80-97.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectLocal food productses
dc.subjectTheory of planned behaviores
dc.subjectBenefitses
dc.subjectLimitationses
dc.subjectPartial least squareses
dc.subjectPLSes
dc.subjectTPBes
dc.subjectProductos alimenticios localeses
dc.subjectTeoría del comportamiento planificadoes
dc.subjectBeneficioses
dc.subjectLimitacioneses
dc.subjectMínimos cuadrados parcialeses
dc.titleBuying local food is not a question of attitude: an analysis of benefits and limitationses
dc.title.alternativeLa compra de productos locales de alimentación no es una cuestión de actitud. Un análisis de beneficios y limitacioneses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dcterms.identifierhttps://ror.org/03yxnpp24
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados (Marketing)es
dc.relation.projectID3551/0981es
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.1108/SJME-09-2021-0181es
dc.identifier.doi10.1108/SJME-09-2021-0181es
dc.journaltitleSpanish Journal of Marketing - ESICes
dc.publication.volumen26es
dc.publication.issue1es
dc.publication.initialPage80es
dc.publication.endPage97es
dc.contributor.funderUniversidad de Sevillaes

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