Didáctica de la Lengua y la Literatura y Filologías Integradas: Envíos recientes
Mostrando ítems 81-100 de 381
-
Artículo
Caso de estudio, PoeTICs: literacidad, arte y tecnología en la formación docente en la Universidad de Sevilla-España
(Centro de Información Tecnológica, 2020-10)El objeto de estudio de este artículo es examinar el impacto de una práctica letrada que combina la poesía, la multimodalidad ...
-
Artículo
Uso de aplicaciones online para plataformas en streaming: language Learning with Netflix
(Universidade Federal de Minas Gerais, 2020-11-16)La innovación en el aula y la conexión con los intereses y necesidades del alumnado resultan fundamentales. Así, se examinan ...
-
Artículo
Communicative competence assessment for learning: the effect of the application of a model on teachers in Spain
(Public Library Science, 2020)RESEARCH ARTICLE Communicative competence assessment for learning: The effect of the application of a model on teachers ...
-
Artículo
El contexto sociofamiliar y su incidencia en el rendimiento lector del estudiante en PISA
(Universidad de Castilla-La Mancha: Centro de Estudios de Promoción de la Lectura y Literatura Infantil (CEPLI), 2020)Esta investigación pretende analizar la influencia del nivel educativo de los padres y madres, la profesión y el rol ...
-
Artículo
Pre-service teachers' perceptions on instant messaging and orthographic competence
(Universidade Federal de Minas Gerais - Pro-Reitoria de Pesquisa, 2021)This work examines the perception held by pre-service teachers of Spanish in Chile and Argentina of the digital written ...
-
Artículo
Lecturas, traducciones, cosmogonías y otros viajes poéticos: un estudio comparado de William Blake y Juan Ramón Jiménez
(Università degli Studi di Torino, 2021)La obra del poeta inglés William Blake y la del poeta español Juan Ramón Jiménez tienen un elevado número de puntos en ...
-
Artículo
From Neurodidactics to Language Teaching and Learning: The Emotional Approach
(Academy Publication Co., LTD, 2022-08)The latest findings in Neurodidactics in understanding learning processes are forcing a review of the methodological ...
-
Artículo
Literacy, power, and affective (dis)encounter: an ethnographic study on a low-income community in Spain.
(PUBLIC LIBRARY SCIENCE, 2021)In areas of social exclusion, there are greater risks of facing discrimination at school. The teaching-learning processes ...
-
Artículo
« Es signo de islas»: Agustín Espinosa y el romancero canario
(Universidad de La Laguna, 2021)Agustín Espinosa es uno de los autores más importantes de las letras canarias. Escritor polifacético, es poco conocida ...
-
Artículo
Reflejos de la educación de la niña-adulta en el teatro contemporáneo: Frágil, del Teatro de los Andes (Bolivia)
(Universidad de Alicante, 2021)Este artículo parte del análisis de una obra emblemática en la representación de la niña en la dramaturgia ...
-
Artículo
Vida, escritura y educación. Biografías de maestros del Siglo de Oro [Reseña]
(Universidad de Sevilla, 2021) -
Artículo
Confirmatory Validation of an Evaluation Instrument for Interventions Based on the Healthy Habits App Healthy Jeart with Adolescents
(MDPI, 2022-03-15)Mobile devices are widely used among young people, and their use for health promotion is in-creasing. Healthy Jeart is a ...
-
Artículo
Actitud y uso del lenguaje no sexista en la formación inicial docente
(Universidad de Granada, 2021-03)En el avance por la igualdad de género atender a uno de sus frentes como es el lenguaje sexista continúa siendo un reto ...
-
Artículo
Analysing stereotypes and prejudices about immigrant students in European secondary education
(Participatory Educational Research (Per), 2021)This study is part of the QuamMELOT Erasmus+ Project, whose objective is to improve the educational and social inclusion ...
-
Artículo
Perceptions of University Students towards Digital Transformation during the Pandemic
(MDPI, 2021-11-16): The aim of this study is to determine the perceptions of university students toward teaching– learning processes during ...
-
Artículo
Understanding teacher digital competence in the framework of social sustainability: a systematic review
(MDPI, 2021-11-30)Due to the global COVID-19 pandemic, ICT has been urgently introduced in education systems in a generalised manner. In ...
-
Artículo
Decolonising Literacy Practices for an Inclusive and Sustainable Model of Literacy Education
(2021-12-02)Despite efforts on the part of institutions, professionals and social agents, the Roma population in Europe still lacks ...
-
Artículo
Learning ecologies in the digital era: a challenge for primary education in low-income contexts
(https://doi.org/10.3390/math9172108, 2021-08-31)This research focused on the study of learning ecologies utilizing digital technology. The qualitative methodology used ...
-
Artículo
School–family relations: an educational challenge in times of COVID-19
(MDPI, 2021-10-12)The COVID-19 pandemic has widened the gap regarding access to educational opportunities, which was included in the Millennium ...
-
Artículo
Developing multimodal narrative genres in childhood: An analysis of pupils’ written texts based on systemic functional linguistics theory
(MDPI, 2020)Social sustainability embraces literacy development as a means by which children integrate their knowledge in society and ...