Listar Artículos (Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados(Marketing)) por título
Mostrando ítems 342-361 de 819
-
Artículo
Exploring employees’beliefs regarding the potentialbenefits of virtual worlds for group cohesion:gather town
(Springer, 2023)As a consequence of advances in Information and Communication Technologies,teleworking is becoming more and more common ...
-
Artículo
Exploring fitness centre consumer loyalty: differences of non-profit and low-cost business models in Spain
(Taylor & Francis, 2018)A number of studies have placed at the forefront variables that predict the loyalty of clients in fitness centres. In ...
-
Artículo
Exploring gender-based influences on key features of Airbnb accommodations
(Taylor & Francis, 2021)Our research aims to address the following research questions: (a) to identify guests’ hidden experiences in a distribution ...
-
Artículo
Exploring the Intention to Adopt Sustainable Mobility Modes of Transport among Young University Students
(MDPI, 2023)This research arises from the need to accelerate the diffusion of sustainable mobility and the call for research on this ...
-
Artículo
Exploring the links among corporate social responsibility, reputation, and performance from a multi-dimensional perspective
(Elsevier, 2021)This study examines the links among corporate social responsibility (CSR), reputation, and performance in hotel companies ...
-
Artículo
Export promotion programmes as export performance catalysts for SMEs: insights from an emerging economy
(Springer, 2020)The purpose of the study is to analyse the joint impact of external factors of small and medium-sized enterprises (SMEs), such ...
-
Artículo
External collaboration patterns of research institutions using shared publications in the Web of Science
(2013)Purpose – During recent decades, research institutions have increased collaboration with other institutions since it is ...
-
Artículo
Facial-Expression Recognition: an emergent approach to the measurement of tourist satisfaction through emotions
(Elsevier, 2020)Purpose - The employment of facial-expression recognition to analyse emotions constitutes a potential instrument for the ...
-
Artículo
El Factor humano y las relaciones laborales en las estrategias organizativas del downsizing
(Universidad de Huelva, 1996)En la última década el desempleo se ha convertido en uno de los principales problemas de la sociedad española, con una ...
-
Artículo
Factores a considerar en la elección del modo de entrada para la internacionalización de la industria hostelera andaluza
(2007)El turismo es uno de los principales sectores que sustenta la economía española, y en particular la andaluza. Dentro de ...
-
Artículo
Factores clave y rendimiento en empresas españolas con sistemas de gestión de la calidad
(AEDEM, 2009)El trabajo trata de dar respuesta a dos importantes interrogantes que se plantean las empresas a la hora de diseñar, ...
-
Artículo
Factores condicionantes en la intención emprendedora de los estudiantes universitarios: un estudio desde la perspectiva de género
(3Ciencias, 2020)Emprendimiento y género de manera conjunta como ámbito de estudio han experimentado un auge en las últimas décadas. En ...
-
Artículo
Factores críticos de éxitos en busca de la ventaja competitiva dentro del comercio electrónico: un estudio empírico en las empresas paraguayas
(Universidade de São Paulo, 2014)El comercio electrónico ha sido unas de las áreas de investigación más activa dentro del campo de Sistema de Información ...
-
Artículo
Factores determinantes de la localización de las IDE de las empresas españolas
(Asociación Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 2002)La selección de la entrada en países extranjeros mediante inversiones directas en el exterior constituye uno de los ...
- Artículo
-
Artículo
Factors affecting the adoption of big data analytics in companies
(Fundaçao Getulio Varagas, 2019)With the total quantity of data doubling every two years, the low price of computing and data storage, make Big Data ...
-
Artículo
Factors influencing willingness of customers of environmentally friendly hotels to pay a Price Premium
(Emerald, 2020)Purpose– The purpose of this paper is to investigate the influence of customers’ environmental concerns, customers’ ...
-
Artículo
Family business research in the last decade. A bibliometric review
(Universidad de Málaga, 2021)This article seeks to offer a better understanding of the existing literature on family firm research, expanding on aspects ...
-
Artículo
Fatores-chave para o sucesso das Born Global: comparação entre a teoria e a prática
(UniCEUB, 2016)O fenômeno Born Global trata-se de um modelo empresarial orientado para o mercado internacional desde sua fundação. Este ...
-
Artículo
La felicidad en el trabajo: validación de una escala de medida
(Escola de Administração de Empresas de São Paulo da Fundação Getulio Vargas (EAESP, 2019)La felicidad del trabajador es un factor determinante de su eficiencia a corto y a largo plazo. En la literatura encontramos ...