Data

NameCortés Vega, María Dolores
DepartmentFisioterapia
Knowledge areaFisioterapia
Professional categoryProfesora Contratada Doctora
E-mailRequest
           

  Statistics

  • Items

    11

  • Visits

    1621

  • Downloads

    1019

  Publications

 

Article
Icon

Concurrent Validity of Digital Vascular Auscultation for the Assessment of Blood Flow Obliteration on the Radial Artery in Healthy Subjects

Cortés Vega, María Dolores; Casuso-Holgado, María Jesús; Oliva-Pascual-Vaca, A.; García-Bernal, María-Isabel; González García, Paula; Rodríguez Blanco, Cleofás (2020-07-18)
This study aimed to determine the validity of digital vascular auscultation for the assessment of changes in the radial ...
Article
Icon

Effectiveness of vestibular training for balance and dizziness rehabilitation in people with multiple sclerosis: A Systematic Review and Meta-Analysis

García-Muñoz, Cristina; Cortés Vega, María Dolores; Heredia Rizo, Alberto Marcos; Martín Valero, Rocío; García-Bernal, María-Isabel; Casuso-Holgado, María Jesús (2020-01-01)
Postural instability and dizziness are commonly observed in people with multiple sclerosis (PwMS). The aim of this systematic ...
Article
Icon

Exercises using a touchscreen tablet application improved functional ability more than an exercise program prescribed on paper in people after surgical carpal tunnel release: a randomised trial

Blanquero, J.; Cortés Vega, María Dolores; García-Frasquet, M. Á.; Sánchez Laulhé, P. R.; Nieto Díaz de los Bernardos, María Isabel; Suero-Pineda, A. (Australian Physiotherapy Association, 2019-04-01)
Question: In people who have undergone surgical carpal tunnel release, do sensorimotor-based exercises performed on the ...
Presentation
Icon

Retos tecnológicos en la Educación Superior. La formación del profesorado en atención a los estudiantes con discapacidad

Perera Rodríguez, Víctor Hugo; Melero Aguilar, Noelia; Morgado Camacho, Beatriz María; Cortés Vega, María Dolores (Asociación Interdisciplinar de Investigación Educativa (AMIE), 2016-01-01)
Esta comunicación se basa en una investigación llevada a cabo en una universidad española cuyo propósito era estudiar, ...
Article
Icon

Educación inclusiva en la enseñanza superior: soñando al profesorado ideal

Moriña Díez, Anabel; Cortés Vega, María Dolores; Molina Romo, Víctor Manuel (Universidad de Sevilla. Grupo de Investigación Didáctica, 2015-01-01)
Este artículo se centra en las recomendaciones que 44 estudiantes realizaron al profesorado para que los procesos de ...
Article
Icon

Inclusive curricula in Spanish higher education? Students with disabilities speak out

Moriña Díez, Anabel; Melero Aguilar, Noelia; Cortés Vega, María Dolores (Taylor & Francis (Routledge), 2015-01-01)
This paper studies barriers and support affecting access, experience and performance as identified by students with ...
Chapter of Book
Icon

Diseño metodológico de la investigación

Moriña Díez, Anabel; López Gavira, María Rosario; Cortés Vega, María Dolores; Cotán Fernández, Almudena; Perera Rodríguez, Víctor Hugo; Melero Aguilar, Noelia; Molina Romo, Víctor Manuel (3Ciencias, 2014-01-01)
Article
Icon

Luces y sombras en la Enseñanza Superior desde la perspectiva del alumnado con discapacidad en el área de Ciencias de la Salud

Moriña Díez, Anabel; Cortés Vega, María Dolores (Universidad de Vigo, 2014-01-01)
Cómo analiza el alumnado con discapacidad del área de Ciencias de la Salud, la institución universitaria y sus aulas, en ...
Article
Icon

El profesorado en la universidad ante el alumnado con discapacidad: ¿Tendiendo puentes o levantando muros?

Cortés Vega, María Dolores; Melero Aguilar, Noelia; Molina Romo, Víctor Manuel; Moriña Díez, Anabel (2013-01-01)
Article
Icon

El profesorado en la universidad ante el alumnado con discapacidad: ¿Tendiendo puentes o levantando muros?

Moriña Díez, Anabel; López Gavira, María Rosario; Melero Aguilar, Noelia; Cortés Vega, María Dolores; Víctor Manuel Molina Romo (Universidad Politécnica de Valencia, 2013-01-01)
El propósito de este artículo es estudiar, desde la perspectiva del alumnado con discapacidad, cómo el profesorado a través ...
Presentation
Icon

La Universidad como espacio educativo inclusivo: voces del alumnado con discapacidad

Perera Rodríguez, Víctor Hugo; Moriña Díez, Anabel; Cortés Vega, María Dolores; Molina Romo, Víctor Manuel (CIIE – Centro de Investigação e Intervenção Educativas, 2012-01-01)
1. Problemática Uno de los retos más silenciados en el que la Enseñanza Universitaria, como se ha concluido en distintas ...