Buscar
Mostrando ítems 1-9 de 9
Artículo
Accounting Education research. Gaining the deserved recognition
(Universidad de Sevilla, 2021)
Research in accounting education has been considered, in terms of research, the poor sister among the different sub-disciplines of accounting (accounting being already the poor sister among the disciplines related to ...
Artículo
Indicadores de calidad y notas de acceso: datos y reflexiones. Editorial
(Universidad de Sevilla, 2014)
Artículo
Acta non verba. La importancia para la Universidad de la docencia. Editorial
(Universidad de Sevilla, 2018)
Artículo
Problem Solving Styles, Approaches to Learning and Academic Performance of Spanish Accounting Students : An Exploratory Study of Profiles and Relationships
(Universidad de Sevilla, 2019-12)
Background. Entwistle Students’ Approaches to Learning framework and Kolb’s Experiential Learning Model has been widely used in higher education. Different inventories have been developed in order to adapt to different ...
Artículo
Educade, una reflexión de la pertinencia de un medio de difusión usando el análisis DAFO. Editorial
(Universidad de Sevilla, 2010)
Artículo
Patrones generales de investigación en contabilidad: análisis de una muestra de universidades
(Universidad de Sevilla, 2018)
En España, las sucesivas reformas universitarias han tenido, entre sus objetivos potenciar la investigación universitaria, estableciendo requisitos de acceso y promoción cada vez más claramente ligados a la actividad ...
Artículo
How well adapted are accounting students for Bologna? A comparative analysis of learning styles of Spanish social sciences students
(2011)
Background - University education in Spain is facing a major change in order to converge with the rest of Europe. Among the challenges the new pedagogy is based upon three principles: (I) increased autonomy and involvement ...
Artículo
Innovación, indicadores y la confusión entre medidas y realidad. Editorial
(Universidad de Sevilla, 2016)
Artículo
Approaches to learning: an analysis of basic psychometric properties of the Spanish versions of three short questionnaires
(Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, 2015)
El modelo educativo resultante de la integración en el Espacio Europeo requiere del profesorado actuar como gestores del contexto de aprendizaje, seleccionando recursos y metodologías de entre las disponibles. Los ...