Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Evaluación de recursos audiovisuales para la enseñanza de las Ciencias Sociales en Educación Secundaria

 

Advanced Search
 
Opened Access Evaluación de recursos audiovisuales para la enseñanza de las Ciencias Sociales en Educación Secundaria
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Evaluation of Audiovisual Materials for the Teaching of Social Science in Secondary Education
Author: Arias-Ferrer, Laura
Egea-Vivancos, Alejandro
Monroy-Hernández, Fuensanta
Date: 2019
Published in: Revista Fuentes, 21 (1), 25-38.
Document type: Article
Abstract: Las posibilidades educativas de los audiovisuales son hoy día incuestionables, si bien su uso, utilidad y cómo influyen determinados recursos visuales en la enseñanza de las Ciencias Sociales, concretamente de la Historia y la Geografía, cuenta aú...
[See more]
The broad literature on the use of audiovisual aids in teaching has paid little attention to how specific resources may promote learning of social sciences among secondary students. This study analyzed the extent to which a number of audiovisual r...
[See more]
Cite: Arias-Ferrer, L., Egea-Vivancos, A. y Monroy-Hernández, F. (2019). Evaluación de recursos audiovisuales para la enseñanza de las Ciencias Sociales en Educación Secundaria. Revista Fuentes, 21 (1), 25-38.
Size: 282.7Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/88563

DOI: 10.12795/revistafuentes.2018.v21.i1.02

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)