dc.creator | Mirmán Flores, Ana Mª | es |
dc.creator | García Jiménez, Eduardo | es |
dc.date.accessioned | 2019-05-21T17:46:11Z | |
dc.date.available | 2019-05-21T17:46:11Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Mirmán Flores, A.M. y García Jiménez, E. (2018). The Influence of family environment on exposure to English among Spanish Secondary School students. ESE: Estudios sobre educación, 34, 283-306. | |
dc.identifier.issn | 1578-7001 | es |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11441/86645 | |
dc.description.abstract | This article examines how the family environment infl uences exposure to English among
Spanish Secondary Education students. Data concerning 186 students attending an ISCED-2 level in
two urban secondary schools was collected through
a questionnaire survey about the activities in English
that students’ families do and/or promote outside the
academic environment, and what kind of exposure
activities students have in everyday situations. Several
analyses were carried out including a descriptive, a correlational and a Cluster study. The fi ndings reveal
three main patterns concerning degrees and types of
exposure, but indicate that Secondary students’ exposure to English outside the school and informal language learning opportunities are very low. | es |
dc.description.abstract | Este artículo examina en qué medida el
ambiente familiar infl uye en la exposición al inglés de
los estudiantes de Educación Secundaria en España.
La muestra participante en el estudio consta de 186
alumnos de último curso de Enseñanza Secundaria
Obligatoria de dos centros educativos urbanos. La información se recogió a través de un cuestionario sobre
las actividades cotidianas de exposición al inglés que
los estudiantes y sus familias realizan fuera del ámbito
escolar, y sobre qué tipo de actividades de exposición
rodean al estudiante en situaciones cotidianas. A partir de los datos recogidos, se realizó un análisis descriptivo, otro de tipo correlacional y un análisis clúster. Los
resultados revelan fundamentalmente tres patrones
en referencia al grado y a los tipos de exposición al inglés, que ponen de manifi esto una pobre exposición
al inglés de los estudiantes de Secundaria fuera de su
centro educativo y las escasas oportunidades que los
estudiantes tienen para aprender dicha lengua de un
modo informal. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Universidad de Navarra | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | English as a Foreingn language (EFL) | es |
dc.subject | Family environments | es |
dc.subject | Second language learning | es |
dc.subject | Secondary school students | es |
dc.subject | Inglés como segunda lengua | es |
dc.subject | Entorno familiar | es |
dc.subject | Aprendizaje de una segunda lengua | es |
dc.subject | Estudiantes de Enseñanza Secundaria | es |
dc.title | The Influence of family environment on exposure to English among Spanish Secondary School students | es |
dc.title.alternative | La influencia del entorno socio-familiar en la exposición al inglés del alumnado de Educación Secundaria en España | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dcterms.identifier | https://ror.org/03yxnpp24 | |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.contributor.affiliation | Universidad de Sevilla. Departamento de Métodos de investigación y Diagnóstico en Educación | es |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.15581/004.34.283-306 | es |
dc.identifier.doi | 10.15581/004.34.283-306 | es |
idus.format.extent | 24 p. | es |
dc.journaltitle | ESE: Estudios sobre educación | es |
dc.publication.volumen | 34 | es |
dc.publication.initialPage | 283 | es |
dc.publication.endPage | 306 | es |