Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

La Teoría de Orientación de Metas y la enseñanza de la Educación Física: consideraciones prácticas

 

Advanced Search
 
Opened Access La Teoría de Orientación de Metas y la enseñanza de la Educación Física: consideraciones prácticas
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: García Mas, Alexandre
Gimeno Marco, Fernando
Date: 2008
Published in: Apuntes de Psicología, 26 (1), 129-140.
Document type: Article
Abstract: El presente estudio tiene como objetivo comprobar si la evaluación de la motivación deportiva según la Teoría de Orientación a Metas puede ser diferente utilizando el criterio de la orientación de meta predominante o el de la combinación de éstos ...
[See more]
This study intended to analyse if the sportists’ motivational evaluation using the Theory of Goal Orientation differs according with the use of simple or combined motivational profiles, and also to know its relationship with several variables, such the level of sportive practice, or the competition and sportive success. We use the Spanish adaptation (Guivernau and Duda, 1994) of the Task and Ego Orientation in Sport Questionnaire, TEOSQ (Duda, 1989). Participants were 72 men and woman, students of Sport and Physical Activity Sciences from Saragosse (Spain). Results indicated differences between the motivational profiles considered, respect to the sportive practice variables. Finally, we discuss the practical implications of these results attending the Motivational Climate generated at the Physical Education classrooms.
Cite: García Mas, A. y Gimeno Marco, F. (2008). La Teoría de Orientación de Metas y la enseñanza de la Educación Física: consideraciones prácticas. Apuntes de Psicología, 26 (1), 129-140.
Size: 9.823Mb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/84973

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)