Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Análisis del sueño como potenciador en la realización de actividad física o sedentarismo en niños

 

Advanced Search
 
Opened Access Análisis del sueño como potenciador en la realización de actividad física o sedentarismo en niños
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Espí Barbosa, José Antonio
Director: Alfonso Rosa, Rosa Mª
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Teoría e Historia de la Educación y Pedagogía Social
Date: 2018
Document type: Final Degree Work
Academic Title: Universidad de Sevilla. Grado en Educación Primaria
Abstract: Dormiresunestadodereposotantodelossentidoscomodelosmovimientosvoluntarios a través de los cuales realizamos cualquier tipo de actividad física. El comportamiento sedentarioconsisteenunmododevidadepocaagitaciónomovimiento.Yaquetodaslas pe...
[See more]
Sleeping consist in the rest of our senses and any voluntary movement necessary to do every physical activity. Sedentary behavior consists in a low activity lifestyle. Children as well as old people, they share these three facts (sleeping, physical activity and a sedentary behaviour) so it is highly necessary to analyse each of them in order to notice any benefits or detriments they offer to our lifes.We took a sample of thirteen sevillian children aged from 9 to 10 years old. Wemesured the physical activity with accelerometers, which gathered the different physical activity levels from moderate to vigorous, light phyical activity and sedentarism. 100% of our sampledidnotreachthephysical activityhealth guidelines,thatis60minutesperdayof Vigorous Physical Activity (MVPA). The key of the Physical education provided a high quantity of MVPA and were really remarkable in the total quantity odMVPA
Cite: Espí Barbosa, J.A. (2018). Análisis del sueño como potenciador en la realización de actividad física o sedentarismo en niños. (Trabajo Fin de Grado Inédito). Universidad de Sevilla, Sevilla.
Size: 934.0Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/82923

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)