Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Valoración de una experiencia piloto con pruebas tipo test en un proyecto de evaluación continua en las asignaturas de matemáticas.

 

Advanced Search
 
Opened Access Valoración de una experiencia piloto con pruebas tipo test en un proyecto de evaluación continua en las asignaturas de matemáticas.
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Camacho Peñalosa, Mª Enriqueta
Masero Moreno, Inmaculada
Vázquez Cueto, María José
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Economía Aplicada III
Date: 2013
Published in: Anales de ASEPUMA, 21
Document type: Article
Abstract: El Espacio Europeo de Enseñanza Superior propugna la práctica de la evaluación continua de forma que permita al docente valorar las competencias, conocimientos y capacidades adquiridas por el alumno en relación con los objetivos contemplados en la p...
[See more]
The European Higher Education Area advocates for continuous and comprehensive evaluation. It should allow the teacher to assess the skills, knowledge and habilities adquired by the students with respect to the considered targets on each subject. This involves running a large number of tests or classroom activities during the semester. In most of the subjects of the first years in the Degrees of Economy, Business Administration and Finances this becomes an impossible task due to the high number of enrolled students, way higher than what it is recommended by the Bologna Plan. As an alternative, we propose an open test system that allows students to evaluate their own level of competence. In this paper we present a self-assessment system which can be carried out via the WebCT virtual learning platform, and the experiment we made in the subject Mathematics II from the Degree in Business Administration.
Cite: Camacho Peñalosa, M.E., Masero Moreno, I. y Vázquez Cueto, M.J. (2013). Valoración de una experiencia piloto con pruebas tipo test en un proyecto de evaluación continua en las asignaturas de matemáticas.. Anales de ASEPUMA, 21
Size: 311.4Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/82072

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)