Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Relación entre estilos educativos familiares y el valor social subjetivo de educación: reflexiones a partir de un estudio

 

Advanced Search
 
Opened Access Relación entre estilos educativos familiares y el valor social subjetivo de educación: reflexiones a partir de un estudio
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Relationship between family educational styles and social value of education: reflections of a study
Author: Perales Montolío, María Jesús
Bisquert Martínez, Mercedes
Bakieva, Margarita
Date: 2018
Published in: Revista Fuentes, 20 (2), 51-73.
Document type: Article
Abstract: The goal of this study is to analyze the relationship between the social value that the families give to education of their sons and daughters, and the family educational styles. For this, we apply 4103 questionnaires of evaluation of Family Educational Styles (EEF) of Bisquert (2017). We used 5 context variables of the same questionnaire because of their conceptual relationship with the evaluation dimensions of Subjective Social Value of Education (VSESubjective) of Jornet, Perales and Sánchez Delgado (2011). The association was estimated by crosstab procedure, and Pearson’s chi-square coefficient. The results reveal the significant association in two of the four dimensions of VSESubjective, but with a low intensity (between 0.103 and 0.155) El objetivo del presente estudio es analizar la relación entre el valor social que le otorgan las familias de alumnos de primaria y secundaria de la Comunidad Valenciana y Castilla y León a la educación de sus hijos e hijas y los estilos educativo...
[See more]
Cite: Perales Montolío, M.J., Bisquert Martínez, M. y Bakieva, M. (2018). Relación entre estilos educativos familiares y el valor social subjetivo de educación: reflexiones a partir de un estudio. Revista Fuentes, 20 (2), 51-73.
Size: 530.8Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/81944

DOI: 10.12795/revistafuentes.2018.v20.i2.04

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)