Show simple item record

dc.creatorRodríguez de Austria Giménez de Aragón, Alfonso Maximilianoes
dc.date.accessioned2018-04-11T10:44:32Z
dc.date.available2018-04-11T10:44:32Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationRodríguez de Austria Giménez de Aragón, A.M. (2017). The President Vanishes (W. Wellman, 1934): Una crítica al negocio de la guerra. Comunicación. Revista Internacional de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Literatura, 15, 91-102.
dc.identifier.issn1989-600Xes
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/72382
dc.description.abstractThe President Vanishes describe cómo un pequeño grupo de la élite económica presiona al gobierno de Estados Unidos para que participe en una “guerra europea” por motivos puramente económicos y egoístas. El lobby soborna senadores y orquesta una campaña de agitación y propaganda para manipular la opinión pública del país e insuflarle una beligerancia a la que es naturalmente renuente. La película critica las actividades del Comité de Información Pública durante la Primera Guerra Mundial, e incluso se advierte sobre el peligro del fascismo en Estados Unidos durante la crisis económica de los primeros años 30.es
dc.description.abstractThe President Vanishes depicts how a few men of the economic elite try to force the President to take part in a war in Europe. In response to the President refusal, the lobby starts to bribe Senators and to orchestrate a campaign of agitation & propaganda in order to infuse the people with belligerent feelings. This looby is an embodiment of the Committee on Public Information during World War I, clearly criticized in the film. The film even warns about the raising of fascism in the United States during the economic crisis of the early thirties.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofComunicación. Revista Internacional de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Literatura, 15, 91-102.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectWilliam A. Wellmanes
dc.subjectPrimera Guerra Mundiales
dc.subjectComité de Información Públicaes
dc.subjectPropagandaes
dc.subjectHollywoodes
dc.subjectWorld War Ies
dc.subjectCommittee on Public Informationes
dc.titleThe President Vanishes (W. Wellman, 1934): Una crítica al negocio de la guerraes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttp://www.revistacomunicacion.org/pdf/n15/Articulos/A7_Rodriguez-de-Austria-The-President-Vanishes-W-Wellman-1934-Una-critica-al-negocio-de-la-guerra.pdfes
idus.format.extent12 p.es
dc.journaltitleComunicación. Revista Internacional de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Literaturaes
dc.publication.issue15es
dc.publication.initialPage91es
dc.publication.endPage102es

FilesSizeFormatViewDescription
A7_Rodriguez-de-Austria-The-Pr ...292.9KbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional