Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

El marco político de los medios de comunicación en Rusia

 

Advanced Search
 
Opened Access El marco político de los medios de comunicación en Rusia
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Pérez del Pozo, María
Date: 2007
Published in: Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, 16, 283-298.
Document type: Article
Abstract: La situación actual de los medios de comunicación en Rusia es el reflejo de un marco político complejo donde se entrelazan muchos intereses político-militares y económicos. En este estudio se lleva a cabo un repaso de las funciones que el poder ha adjudicado a los medios en distintos períodos históricos: desde la Rusia zarista, hasta la Rusia de Yeltsin y Putin, pasando por el período soviético. Se examina también la validez del concepto de neoautoritarismo para deFnir la situación actual. The current situation of the Russian media reveals a complex political framework in which political, military and economical interests appear as interrelated. This particular scenario is the result of the evolution experienced by the media in a country which has gone through many dramatic transformations. Bearing in mind this evolution, this article will examine the various functions attributed to the media by political elites and sections of power throughout different historical periods, comprising from the Zarist Russia to that of Yeltsin and Putin, also including the soviet period. The article will also look at how appropriate the term neo authoritarianism is to deFne the role of today’s media in the country.
Cite: Pérez del Pozo, M. (2007). El marco político de los medios de comunicación en Rusia. Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, 16, 283-298.
Size: 410.9Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/67999

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)