Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

La televisión digital y sus repercusiones comunicativas: de públicos a usuarios

 

Advanced Search
 
Opened Access La televisión digital y sus repercusiones comunicativas: de públicos a usuarios
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Digital television and its repercussions on communication: from publics to users
Author: Millán Paredes, Tatiana
Date: 2005
Published in: Ámbitos: Revista Internacional de Comunicación, 13-14, 79-89.
Document type: Article
Abstract: Televisión y ordenador se unen en la era digital para ofrecer un producto diversificado con nuevos planteamientos de relación con el receptor. Los contenidos de televisión cambian cuantitativa y cualitativamente. Se crean pautas publicitarias distintas. El público pasa de ser audiencia a ser usuario, en una nueva relación bilateral con la pantalla. La interactividad es la clave. Television and computer are united in the digital era to offer a product diversified with new expositions of relation with the receiver. The television contents change quantitatively and qualitatively. Different advertising guidelines are created. The public goes from being an audience to being a user, in a new bilateral relation with the screen. The interactivity is the key.
Cite: Millán Paredes, T. (2005). La televisión digital y sus repercusiones comunicativas: de públicos a usuarios. Ámbitos: Revista Internacional de Comunicación, 13-14, 79-89.
Size: 177.6Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/67817

DOI: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=1426601

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)