Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Investigación sobre las TIC aplicadas a personas con discapacidad. Formación inicial del profesorado de Educación Primaria

 

Advanced Search
 
Opened Access Investigación sobre las TIC aplicadas a personas con discapacidad. Formación inicial del profesorado de Educación Primaria
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Investigation on ICT applied to people with disabilities. Initial training of Primary Education teachers
Author: Fernández Batanero, José María
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica y Organización Educativa
Date: 2017
Published in: IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation, 9, 251-264.
Document type: Article
Abstract: El estudio persigue analizar el nivel de formación y conocimiento tecnológico del alumnado que cursa el Grado de Magisterio en 6 Universidades públicas de Andalucía, tiene respecto a la aplicación de las TIC para personas con discapacidad. La muestra estuvo compuesta por 323 alumnos que estudiaban el Grado de Magisterio en las Universidades públicas andaluzas de Sevilla, Granada, Málaga, Huelva, Jaén y Universidad Pablo de Olavide. La metodología utilizada ha sido de corte cuantitativa, mediante un estudio del tipo ex postfacto descriptivo, utilizándose un muestro no probabilístico causal o accidental. Entre las conclusiones destacar la baja capacitación que los alumnos del Grado de Magisterio presentan respecto a la aplicación de las TIC para las personas discapacitadas. The study aims to analyze the level of training and technological knowledge of students who attend the Degree of Teaching in 6 public universities of Andalusia, has regarding the application of ICT for people with disabilities. The sample consisted of 323 students who studied the Teaching Degree in the Andalusian public universities of Seville, Granada, Malaga, Huelva, Jaén and Pablo de Olivier University. The methodology used was quantitative, using a descriptive ex post-facto study, using a non-probabilistic causal or accidental sampling. Among the conclusions highlight the low training that the students of the Teaching Degree present regarding the application of ICT for the disabled.
Cite: Fernández Batanero, J.M. (2017). Investigación sobre las TIC aplicadas a personas con discapacidad. Formación inicial del profesorado de Educación Primaria. IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation, 9, 251-264.
Size: 490.3Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/66166

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)