Opened Access La escuela que proponemos
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Foro por Otra Escuela
Red IRES
Date: 2014
Published in: Revista de Investigación en la Escuela, 83, 17-24.
Document type: Article
Abstract: Este documento recoge las propuestas básicas realizadas por el colectivo educativo Foro por Otra escuela para conseguir una escuela alternativa, frente al modelo de escuela tradicional imperante. estas propuestas van referidas a aspectos y elementos básicos de la educación escolar, como los estudiantes, los contenidos, los métodos de trabajo, los recursos, los espacios y los tiempos escolares, la evaluación, el tipo de docente. tras la exposición de las propuestas, se concluye que otra escuela es necesaria, ya existe y es posible. Ce document décrit les propositions de base formulées par le groupe éducatif Forum pour une autre École pour arriver à obtenir une école alternative, par rapport au modèle scolaire traditionnel qui prévaut. ces propositions sont liées à des aspects et des éléments de base de l’éducation scolaire, tels que les étudiants, le contenu, les méthodes de travail, les ressources, l’espace et le temps de l’école, l’évaluation, le type d’enseignant. après l’exposition des propositions, on conclut qu’une autre école est nécessaire, existe déjà et est possible. This document describes the basic proposals made by the educational group Forum for Other school to get an alternative school, compared with prevailing traditional school model. these proposals are related to basic aspects and elements of school education, such as students, content, working methods, resources, space and scholar time, assessment, type of teacher. after exposure of the proposals, it is concluded that another school is necessary, already exists and is possible.
Cite: Foro por Otra Escuela, y Red IRES, (2014). La escuela que proponemos. Revista de Investigación en la Escuela, 83, 17-24.
Size: 133.0Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/59766

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)