Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

La convivencia escolar: clave en la predicción del bullying

 

Advanced Search
 
Opened Access La convivencia escolar: clave en la predicción del bullying
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: School coexistence: key to predicting bullying
Author: Ortega Ruiz, Rosario
Rey Alamillo, Rosario del
Casas Bolaños, José Antonio
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación
Date: 2013
Published in: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6 (2), 91-102.
Document type: Article
Abstract: Un amplio repertorio de programas y buenas prácticas han evidenciado ser útiles para la prevención de los problemas de intimidación, acoso y en general malos tratos entre escolares, bullying en su versión inglesa. De entre ellos, el trabajo sobre el...
[See more]
A wide range of programs and practices have shown to be useful for preventing the problems of bullying, harassment and generally bullying in school. Of these, work on general social climate of the school, which in many Hispanic communities called co...
[See more]
Cite: Ortega Ruiz, R., Rey Alamillo, R.d. y Casas Bolaños, J.A. (2013). La convivencia escolar: clave en la predicción del bullying. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6 (2), 91-102.
Size: 249.1Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/59348

DOI: 10.15366/riee

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)