Show simple item record

dc.creatorCepeda-Carrión, Gabrieles
dc.creatorMartín Ruiz, Davides
dc.creatorRondán Cataluña, Francisco Javieres
dc.date.accessioned2017-04-28T14:20:18Z
dc.date.available2017-04-28T14:20:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationCepeda-Carrión, G., Martín Ruiz, D. y Rondán Cataluña, F.J. (2016). Customer equity management in a professional player’s agency: how much is worth my current player’s base?. Revista de Psicología del Deporte, 25 (3, supl. 1), 11-14.
dc.identifier.issn1132-239X (impreso)es
dc.identifier.issn1988-5636 (electrónico)es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/59013
dc.description.abstractTraditionally, basketball players’ agents and players’ agents companies in general take decisions about their represented players based on reports, statistics or even premonitions. The future and potential economic revenues that are obtained from the players are more a desire than a variable to take decisions. A methodology to assess and cluster players from a basketball player agent is provided in this paper. Particularly, when, how much and how to invest in basketball players’ portfolios according to their current and potential value and economic revenues. Data were obtained from one of the most important international basketball players’ agents firm. They represent mainly players and coaches from all around the world, mainly the European and American Professional Championshipses
dc.description.abstractTradicionalmente, las agencias de deportistas profesionales y las de baloncesto en particular, toman decisiones sobre sus representados basándose en informes, estadísticas, e incluso corazonadas. Los potenciales ingresos futuros que se obtienen de los jugadores son más un deseo que una variable para tomar decisiones. Presentamos en este articulo una metodología para valorar y segmentar jugadores de una agencia de jugadores de baloncesto profesionales. Concretamente, tratamos de responder a las preguntas de cuándo, cuánto y cómo invertir en la cartera de jugadores profesionales atendiendo a su valor económico actual y a sus potenciales ingresos económicos futuros. Los datos fueron obtenidos de una de las más importantes agencia de jugadores de baloncesto a nivel internacional. Esta empresa representa principalmente a jugadores y entrenadores de todo el mundo, fundamentalmente de ligas profesionales europeas y norteamericanases
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversitat de les Illes Balearses
dc.relation.ispartofRevista de Psicología del Deporte, 25 (3, supl. 1), 11-14.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectBasketballes
dc.subjectManagementes
dc.subjectAgent companieses
dc.subjectCustomer equityes
dc.subjectBaloncestoes
dc.subjectAdministración de empresases
dc.subjectAgencias de deportistases
dc.subjectGestión de cartera de clienteses
dc.titleCustomer equity management in a professional player’s agency: how much is worth my current player’s base?es
dc.title.alternativeGestión de clientes en una agencia de deportistas profesionales : ¿cuánto vale tu cartera de clientes?es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados (Marketing)es
dc.relation.publisherversionhttp://www.rpd-online.com/article/view/v25-n3-cepeda-carrion-martin-etales
idus.format.extent4es
dc.journaltitleRevista de Psicología del Deportees
dc.publication.volumen25es
dc.publication.issue3, supl. 1es
dc.publication.initialPage11es
dc.publication.endPage14es

FilesSizeFormatViewDescription
Customer equity management in a ...91.13KbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional