Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Modelo cinético para la simulación de la autoignición en un proceso de combustión homogénea de encendido por compresión (HCCI)

 

Advanced Search
 
Opened Access Modelo cinético para la simulación de la autoignición en un proceso de combustión homogénea de encendido por compresión (HCCI)
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Torres-García, Miguel
Chacartegui Ramírez, Ricardo
Sánchez Martínez, David Tomás
Jiménez-Espadafor Aguilar, Francisco José
Sánchez Lencero, Tomás Manuel
Muñoz Blanco, Antonio
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Ingeniería Energética
Date: 2004
Published in: XVI Congreso Nacional de Ingeniería Mecánica (2004), p 1931-1938
ISBN/ISSN: 0212-5072
Document type: Presentation
Abstract: El conocimiento del punto de autoignición de los motores bajo combustión HCCI es un apartado fundamental en el futuro desarrollo de estos motores. En este trabajo tratamos de proporcionar una herramienta computacional, con un detallado estudio de la cinética química, la cual resulta imprescindible para la compresión del fenómeno HCCI This paper reviews some of the engine research results and available data from HCCI combustion kinetics studies. Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI) combustion has recently emerged as a viable alternative combustion process to the conventional spark ignition or compression ignition process for internal combustion engines, owing too its potential for high efficiency and extremely low NOx and particulate emissions. Methods for automatic quasi-steady-state reduction of reaction mechanisms a life time measure to detect equilibrated species has been developed and applied to homogeneous model of HCCI engine fuelled with its two fuels.
Cite: Torres García, M., Chacartegui, R., Sánchez Martínez, D.T., Jiménez-Espadafor Aguilar, F.J., Sánchez Lencero, T.M. y Muñoz Blanco, A. (2004). Modelo cinético para la simulación de la autoignición en un proceso de combustión homogénea de encendido por compresión (HCCI). En XVI Congreso Nacional de Ingeniería Mecánica (1931-1938), León: Asociación Española de Ingeniería Mecánica.
Size: 246.6Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/53391

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)