Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Alonso Vázquez, la “Última Cena” de la Catedral de Texcoco o la anatomía de la rutina

 

Advanced Search
 
Opened Access Alonso Vázquez, la “Última Cena” de la Catedral de Texcoco o la anatomía de la rutina
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Alonso Vázquez, "The Last Supper" in the Cathedral of Texcoco (México) or the anatomy of routine
Author: Cómez Ramos, Rafael
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Historia del Arte
Date: 2016
Published in: Laboratorio de arte, 28, 113-123.
Document type: Article
Abstract: El artículo trata sobre el cuadro de la “Última Cena” de Alonso Vázquez en el Museo de Bellas Artes de Sevilla como ejemplo del papel transmisor de la imagen a través de las estampas que rutinariamente influyeron en la pintura mexicana, según demuestra “La Última Cena” de la catedral de Texcoco, compuesta sobre dos conocidos grabados de Cornelis Cort y Gerhard de Jode. This article dealt with Alonso Vázquez´ “Last Supper” (Museo de Bellas Artes, Sevilla) as an example of the relationship between painting and standardized engravings and their routine extension in America through the Netherlandish engravings of Cornelis Cort and Gerhard de Jode, which proof is the painting “The Last Supper” in the Cathedral of Texcoco (México).
Cite: Cómez Ramos, R. (2016). Alonso Vázquez, la “Última Cena” de la Catedral de Texcoco o la anatomía de la rutina. Laboratorio de arte, 28, 113-123.
Size: 805.2Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/52020

DOI: 10.12795/LA.2006.i.01.06

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)