Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

El turismo accesible en Andalucía. Un producto turístico emergente

 

Advanced Search
 
Opened Access El turismo accesible en Andalucía. Un producto turístico emergente
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Accessible tourism in Andalusia. Emerging tourism product
Author: Jurado Almonte, José Manuel
Date: 2014
Published in: Revista de Estudios Andaluces, 31, 1-34.
Document type: Article
Abstract: A pesar de lo avanzado en la accesibilidad universal y en la integración de personas con alguna discapacidad sensorial o locomotriz, resta mucho por hacer, y especialmente en lo que se refiere al turismo accesible. Un fenómeno creciente y de enormes potencialidades y oportunidades económicas y sociales. No obstante, surgen novedosas experiencias públicas y privadas de destinos y equipamientos de uso público y vocación turística especialmente volcadas con este amplio y diverso colectivo que son interesantes de resaltar por sus trascendencias empresariales y sociales. Asimismo, se trata de una nueva tipología o modelo, el del turismo accesible, con notables indefiniciones conceptuales y muy poco estudiado desde la geografía. Nuestra atención se va a centrar esta vez en Andalucía, aunque su análisis es inseparable de las escalas de España y Europa. Despite the progress in universal accessibility and integration of people with sensory or locomotor disability, much remains to be done, especially in regards to accessible tourism. A growing phenomenon of enormous potential and economic and social opportunities. However, there have been innovative public and private experiences of destinations and facilities for public use and tourist vocation especially focused on this large and diverse group which are interesting to highlight because of their business and social transcendence. Also, it is a new typology or model, accessible tourism, with notable conceptual uncertainties and scantily studied from Geography. Our attention will be focused this time in Andalusia, although its analysis is inseparable from the scales of Spain and Europe.
Cite: Jurado Almonte, J.M. (2014). El turismo accesible en Andalucía. Un producto turístico emergente. Revista de Estudios Andaluces, 31, 1-34.
Size: 1.064Mb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/48308

DOI: 10.12795/rea.2014.i31.01

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)