Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Visiones de los estudiantes de la docencia universitaria mediada por TIC

 

Advanced Search
 
Opened Access Visiones de los estudiantes de la docencia universitaria mediada por TIC
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Visions of Students at the University teaching ICT Mediated
Author: Rubio Hurtado, María José
Escofet, Anna
Date: 2014
Published in: Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 45, 217-230.
Document type: Article
Abstract: El objetivo de la investigación fue conocer la percepción del alumnado universitario en relación a los aspectos que explican la experiencia educativa con TIC en las tres dimensiones consideradas por Garrison, Anderson y Archer (2000): didáctica, cognitiva y social. La muestra la integraron 317 estudiantes de carreras de Medicina y Educación de la Universidad de Barcelona, a los cuales se les aplicó una escala tipo Likert diseñada específicamente para el estudio. Los resultados, coincidentes con los de otras investigaciones, muestran índices más elevados de presencia cognitiva y didáctica, frente a la presencia social, existiendo diferencias significativas en función de los estudios. The aim of the research was to understand the perception of university students in relation to the aspects that explain the educational experience with ICT in the three dimensions considered by Garrison, Anderson and Archer (2000): didactic, cognitive and social. The sample was composed of 317 students pursuing careers in Medicine and Education, University of Barcelona, to which was applied a Likert scale designed specifically for the study. The results, which are consistent with those of other studies, show higher rates of cognitive and teaching than social presence, and significant differences are found depending on the student career
Cite: Rubio Hurtado, M.J. y Escofet, A. (2014). Visiones de los estudiantes de la docencia universitaria mediada por TIC. Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 45, 217-230.
Size: 74.50Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/46230

DOI: 10.12795/pixelbit.2014.i45.15

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)