Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

El papel de las TIC en el aula universitaria para la formación en competencias del alumnado

 

Advanced Search
 
Opened Access El papel de las TIC en el aula universitaria para la formación en competencias del alumnado
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: The Role of ICT in the College Classroom in Teaching of Student Skills
Author: Herrero Martínez, Rafaela María
Date: 2014
Published in: Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 45, 173-188.
Document type: Article
Abstract: El desarrollo de metodologías didácticas apoyadas en las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC), y que además den respuesta a la implantación del Espacio Europeo de Educación Superior supone un reto tanto para los docentes responsables de sus diseños, como para el discente principal protagonista del aprendizaje. Esta investigación, realizada con una metodología cualitativa, basada en el estudio de casos, a través de las opiniones recabadas del alumnado de Educación Primaria del Centro de Magisterio Sagrado Corazón, revela que el uso de recursos tecnológicos por parte del profesorado, incide de manera positiva en la formación por competencias. The development of teaching methodologies, which are supported by the Information and Communication Technologies, and which also fit into the European Higher Education Area, is a challenge not only for the teachers, who are accountable for their designs, but also for the learners, who are the main learning characters. This research work has been conducted with a qualitative methodology and is based on a case study. The opinions of students of the Degree in Elementary Education in the Teacher Training Centre Sagrado Corazón has been gathered and reveal that the use of technological resources by teachers has a positive impact in the students' training of skills.
Cite: Herrero Martínez, R.M. (2014). El papel de las TIC en el aula universitaria para la formación en competencias del alumnado. Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 45, 173-188.
Size: 189.4Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/46215

DOI: 10.12795/pixelbit.2014.i45.12

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)