Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

The Distinctive Nature of Task Repetition in Writing. Implications for Theory, Research, and Pedagogy

 

Advanced Search
 

Show simple item record

dc.creator Manchón, Rosa M. es
dc.date.accessioned 2016-02-08T11:38:41Z
dc.date.available 2016-02-08T11:38:41Z
dc.date.issued 2014 es
dc.identifier.issn 1576-5059 es
dc.identifier.issn 2253-8283 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11441/34291
dc.description.abstract This paper looks into the distinctive nature of task repetition (TR) in the environment of L2 writing and the potential language learning benefits that may derive from implementing various forms of TR. The main argument put forward is that it is theoretically and pedagogically relevant to problematize and expand current understandings of TR in the realm of oral tasks on account of both the defining characteristics of written communication, and the idiosyncrasy of the “external” and “internal” task repetition dimensions of writing tasks. The argument is constructed on the basis of three building blocks: (i) an analysis of the concept of TR as currently conceptualized and researched in the TBLT theoretical and empirical literature, and a review of the empirical literature on the nature and observed effects of TR in the oral modality; (ii) a discussion of the nature and potential effects of TR in the written modality, and, on the basis of the two previous building blocks, (iii) a reflection on implications for refinements in TBLT theorizing and for the expansion of empirical research agendas. es
dc.description.abstract Este trabajo presenta una reflexión sobre las características definitorias del procedimiento conocido como Repetición de la tarea (RT) en la modalidad escrita, así como los posibles efectos que sobre el aprendizaje lingüístico puedan derivarse de la puesta en marcha de distintas formas de RT. La tesis defendida es que es relevante desde las perspectivas teórica y aplicada reconsiderar los planteamientos actuales sobre la RT en lo que respecta a tareas orales sobre la base tanto de las características definitorias de la comunicación escrita, como de la idiosincrasia de las variedades de RT “externa” e “interna” que caracterizan tareas es la modalidad escrita. Estas ideas se desarrollan sobre la base de tres pilares: (i) un análisis de los planteamientos teóricos y la investigación empírica de la RT en el ámbito de la comunicación oral, (ii) una discusión de la naturaleza y los efectos que potencialmente puedan derivarse de la repetición de tareas escritas y, sobre la base de los dos pilares anteriores, (iii) una reflexión sobre las posibles implicaciones para ulteriores desarrollos en la reflexión teórica y la investigación empírica. es
dc.description.sponsorship Universidad de Murcia 11942/PHCS/09 es
dc.description.sponsorship Agencia de Ciencia y Tecnología. Región de Murcia 11942/PHCS/09 es
dc.description.sponsorship España. Ministerio de Economía y Competitividad FFI2012-35839 es
dc.format application/pdf es
dc.language.iso eng es
dc.publisher Universidad de Sevilla es
dc.relation.ispartof ELIA, 14, 13-41 es
dc.rights Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ es
dc.subject Task repetition es
dc.subject L2 writing es
dc.subject Writing-to-learn es
dc.subject Internal task repetition es
dc.subject External task repetition es
dc.subject Feedback es
dc.subject Repetición de la tarea es
dc.subject Escritura en segundas lenguas es
dc.subject Escribir para aprender es
dc.subject Repetición interna de la tarea es
dc.subject Repetición externa de la tarea es
dc.subject Respuesta al escrito es
dc.title The Distinctive Nature of Task Repetition in Writing. Implications for Theory, Research, and Pedagogy es
dc.type info:eu-repo/semantics/article es
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es
dc.rights.accessrights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.relation.projectID 11942/PHCS/09 es
dc.relation.projectID FFI2012-35839 es
dc.relation.publisherversion http://dx.doi.org/10.12795/elia.2014.i14.02 es
dc.identifier.doi 10.12795/elia.2014.i14.02 es
dc.identifier.idus https://idus.us.es/xmlui/handle/11441/34291
Size: 388.5Kb
Format: PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record