Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Spanish verb support constructions from a learner perspective

 

Advanced Search
 
Opened Access Spanish verb support constructions from a learner perspective
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Buckingham, Louisa
Date: 2008
Published in: ELIA, 8, 151-179
Document type: Article
Abstract: Few studies exist on verb-support constructions (VSC) from a didactic perspective; however, the scant evidence available suggests that learners tend to employ these structures less frequently than native speakers. Didactic materials and dictionaries provide only very superficial treatment of these collocations. This corpus-based study of VSC in Spanish identifies a group of typical items for a specific genre (social sciences), and then describes certain morphosyntactic and semantic challenges that the extracted corpus examples present to English and German-speaking learners. Using these same concordances, we then develop model didactic exercises to focus on form, meaning and use. Pocos estudios existen sobre las construcciones con verbo soporte (CVS) desde una perspectiva didáctica. No obstante, la poca evidencia a nuestro alcance indica que los aprendices emplean estas estructuras con una frecuencia menor comparada con los hablantes nativos. Los recursos didácticos y los diccionarios proporcionan únicamente un tratamiento superficial de estas colocaciones. Este estudio de corpus de las CVS en español tiene como objetivo identificar los ítems más típicos para un registro particular (las ciencias sociales) y describir las dificultades morfosintácticas y semánticas que los ejemplos extraídos presentan a los aprendices de habla inglesa y alemana. Utilizando las mismas concordancias, desarrollamos ejercicios didácticos que enfocan las formas, el sentido y el uso.
Size: 141.9Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/34186

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España

This item appears in the following Collection(s)