Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Los nuevos planes de estudio en Pedagogía y Psicopedagogía en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Sevilla: avances y retos pendientes

 

Advanced Search
 
Opened Access Los nuevos planes de estudio en Pedagogía y Psicopedagogía en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Sevilla: avances y retos pendientes
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: González Ramírez, Teresa
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación
Date: 1998
Published in: Revista Fuentes, 1, 19-30
Document type: Article
Abstract: Este artículo aborda el proceso de elaboración de los nuevos Planes de Estudio de Pedagogía y Psicopedagogía en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Sevilla. En primer lugar, se hace referencia al marco legislativo, para de...
[See more]
This article deals with the process opened by the drawing up of a new Pedagogy and Psycopedagogy University Curriculum in Faculty of Sciencies Education in the University of Seville. First of all, we give some brief references to the legal frame and the aims of this process, we analyse the new curriculum the Pedagogy and Psycopedagogy studies in the course 1998-99. This description conclude analyzing the professional habilities required to this profesionals, we are special attention to the official papers and recent teorethical research on the role of the University. Finally, the author value some of the steps forward carried out, such us: the updating contents, the bigger flexibility and the better prácticum orientation. As a conclusion, some remaining challenges and performance guidelines for the new academic regulation are suggested.
Size: 190.9Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/26092

This work is under a Creative Commons License: 
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España

This item appears in the following Collection(s)