Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Information and Communication Technologies: a New Profile for the L2 Teacher

 

Advanced Search
 
Opened Access Information and Communication Technologies: a New Profile for the L2 Teacher
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Fernández Fontecha, Almudena
Date: 2007
Published in: Cauce, 2007, (30): 57-73
Document type: Article
Abstract: El paradigma educativo tradicional ha dado lugar a un nuevo paradigma donde las TICs dotan a cada elemento del proceso de Enseñanza-Aprendizaje de una nueva dimensión. La clase de lenguas extranjeras se hace eco de este cambio de paradigma y se hacen intentos de incluir y adaptar los nuevos roles emergentes en este contexto. Basándonos en la relación existente entre cambios sociales, tecnológicos y la evolución de los roles en educación, a lo largo de este artículo pretendemos revisar aquellos roles que bien podrían ser adoptados por el profesor de lenguas extranjeras dentro de un marco de aplicación de ELAO. The traditional paradigm in education gives way to a new paradigm in which the ICTs enhance the teaching-learning process. Among them, the role of the teacher as transmitter of information is expanded to many others in this new context. The foreign language classroom echoes this change of paradigm and attempts are made to include and adapt new roles within it. By establishing a relationship with social and technological changes and the evolution of roles in general education, this article attempts to give an account of the roles that could be taken by the L2 teacher under a CALL environment Le paradigme éducatif traditionnel a donné lieu a un nouveau paradigme oü les TICs affectent une nouvelle dimensión á chaqué élément du process EnseignementApprentissage. Le cours de langues étrangéres réconnaít ce changement de paradigme et essaie d'inclure et adapter les nouveaux roles émergents dans ce contexte. En nous basant dans la relation existante entre des changements sociaux, technologiques et Fé- volution des roles en Féducation, tout au long de cet article nous prétendons réviser ees roles qui pourraient bien étre adoptes par le professeur de langues étrangéres dans un cadre d'application de FELAO.
Size: 1.300Mb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/22045

This work is under a Creative Commons License: 
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España

This item appears in the following Collection(s)