- idUS
- Investigación
- Ciencias Sociales y Jurídicas
- Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados (Marketing)
- Listar Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados (Marketing) por autor
Listar Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados (Marketing) por autor "Martín Ruiz, David"
Mostrando ítems 1-15 de 15
-
Artículo
Causes and consequences of academics’ emotions in private higher education institutions: implications for policy and practice through the lens of affective events theory
Ghasemy, Majid; Sirat, Morshidi; Rosa Díaz, Isabel María; Martín Ruiz, David (Springer, 2021-10)This study aims at testing a few tenets of affective events theory (AET) from a predictive perspective in the context of ...
-
Artículo
Customer equity management in a professional player’s agency: how much is worth my current player’s base?
Cepeda-Carrión, Gabriel; Martín Ruiz, David; Rondán Cataluña, Francisco Javier (Universitat de les Illes Balears, 2016)Traditionally, basketball players’ agents and players’ agents companies in general take decisions about their represented ...
-
Artículo
Efectos de los cambios de precios en el valor de la cartera de clientes: estudio del caso de la venta online de carne de ternera ecológica
Martín Ruiz, David; Rosa Díaz, Isabel María; Rondán Cataluña, Francisco Javier (Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 2013)En este trabajo se ha evaluado la sensibilidad al precio de los clientes de una empresa dedicada a la venta de carne de ...
-
Ponencia
Los frentes de investigación dominantes en marketing
Martín Armario, Enrique; Acedo González, Francisco José; Martín Ruiz, David (2004)En este trabajo se pretende identificar las principales corrientes o frentes de investigación que en el pasado reciente ...
-
Artículo
Los frentes de investigación dominantes en Marketing
Martín Armario, Enrique; Acedo González, Francisco José; Martín Ruiz, David (ESIC, 2006)En este trabajo se pretende identificar las principales corrientes o frentes de investigación que en el pasado reciente ...
-
Artículo
Managing knowledge to create customer service value
Martelo-Landroguez, Silvia; Martín Ruiz, David (Emerald, 2016)Purpose – The purpose of this paper is to contribute to the services management literature by identifying a sequence of ...
-
Tesis Doctoral
Una perspectiva relacional y estratégica de la internacionalización de las pymes familiares en contextos emergentes: el caso del sector pesquero del estado de Campeche, México
Salazar Cámara, Selina Bernardeth (2021)En esta tesis me enfoco en estudiar los factores que intervienen en la internacionalización de las Pymes familiares de ...
-
Artículo
Point-of-sale loyalty analysis considering store environment (online and offline) and recency of purchase
Hermenegildo-Chávez, María Victoria; Martín Ruiz, David; Rondán Cataluña, Francisco Javier (FECAP, Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado, 2023-12)Purpose – First, to test our comparative model of online and offline purchase behavior; and second, to investigate whether ...
-
Artículo
La satisfacción de clientes y su relación con la percepción de calidad en centros de fitness: utilización de la escala CALIDFIT
Martín Ruiz, David; García Fernández, Jerónimo; Cepeda-Carrión, Gabriel (2012) -
Artículo
Social capital and internationalization of family SMEs in Campeche, México: a qualitative comparative analysis
Salazar Cámara, Selina Bernardeth; Martín Ruiz, David; Acedo González, Francisco José (FECAP, 2021)Purpose – To study the internationalization of family SMEs in Mexico. Theoretical framework – Our review examines the ...
-
Artículo
Testing the predictive power of PLS through cross-validation in banking
Reguera Alvarado, Nuria; Blanco Oliver, Antonio Jesús; Martín Ruiz, David (2016-10)This paper aims to predict the relationship quality (satisfaction, trust, and commitment) of a customer with a Spanish ...
-
Artículo
The effect of servant leadership on employee outcomes: does endogeneity matter?
Rosa Díaz, Isabel María; Martín Ruiz, David; Cepeda-Carrión, Gabriel (Springer, 2023-12)Today’s society demands ethical and people-oriented management from companies. In this context, servant leadership ...
-
Ponencia
The moderating effect of tourist’s involvement on the relationship between destination’s image and its future behavior
Martín Ruiz, David; Cossío Silva, Francisco José; Martín Armario, Enrique (2007)Building on the services-marketing literature, the present study develops an innovative model for evaluation of the effect ...
-
Tesis Doctoral
El valor percibido como determinante de la fidelidad del cliente.
Martín Ruiz, David (2001-06-13) -
Artículo
El valor percibido de un servicio
Martín Ruiz, David; Barroso Castro, Carmen; Martín Armario, Enrique (ESIC, 2004)En los últimos años, las empresas y los académicos son cada vez más conscientes de los beneficios que se derivan de la ...