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Artículo

dc.creatorGómez Camacho, Alejandroes
dc.creatorLopes, Antónioes
dc.date.accessioned2020-06-17T07:16:09Z
dc.date.available2020-06-17T07:16:09Z
dc.date.issued2017-11
dc.identifier.citationGómez Camacho, A. y Lopes, A. (2017). Texting, Textisms and Teaching Portuguese. Monográfico II, 43-55.
dc.identifier.issn1697-7467es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/97925
dc.description.abstractThis study examines the perception of digital Portuguese spelling and its relationship to the teaching of Portuguese as L1 and L2. 85 undergraduate and graduate students in the fields of education and communication participated in the study through a 35-item questionnaire, validated in both theoretical and the empirical terms. The qualitative analysis of the results showed a high rejection of the use of textisms at the graphic and phonological levels, which are regarded as being associated with standard Portuguese spelling mistakes. However, the multimodal elements of digital Portuguese were accepted as resources for the teaching of the languagees
dc.description.abstractEste estudio analiza la percepción de la norma del portugués digital y su relación con la enseñanza de la lengua portuguesa como L1 y L2. 85 estudiantes de grado de educación y comunicación participaron en el estudio a través de un cuestionario de 35 ítems, validado tanto en el plano teórico como en el empírico. El análisis cualitativo de los resultados mostró un elevado rechazo al uso de textismos del plano gráfico y fonológico que se asocian a errores ortográficos del portugués estándar. Sin embargo, los elementos multimodales del portugués digital se aceptaron como recursos para la enseñanza de esta lengua.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent13 pes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Granadaes
dc.relation.ispartofMonográfico II, 43-55.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectTextinges
dc.subjectTextismses
dc.subjectSpellinges
dc.subjectTeaching of Portuguesees
dc.subjectMensajes de textoes
dc.subjectTextismoses
dc.subjectOrtografíaes
dc.subjectEnseñanza del portuguéses
dc.titleTexting, Textisms and Teaching Portuguesees
dc.title.alternativeMensajes de texto, textismos y enseñanza del portuguéses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dcterms.identifierhttps://ror.org/03yxnpp24
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de la Lengua y de la Literatura y Filologías Integradases
dc.contributor.groupUniversidad de Sevilla. HUM529: Lengua Española Aplicada a la Enseñanzaes
idus.validador.notaNo encuentro versión del editor ni DOI.es
dc.journaltitleMonográfico IIes
dc.publication.initialPage43es
dc.publication.endPage55es
dc.identifier.sisius21408723es

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6 Texting_Textisms and Teaching ...578.4KbIcon   [PDF] Ver/Abrir   Artículo escrito en inglés

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