Buscar
Mostrando ítems 1-4 de 4
Artículo
Una experiencia docente de aplicación del portafolio del estudiante en Contabilidad
(Universidad de Sevilla, 2010)
La disminución del número de alumnos matriculados en muchas asignaturas optativas en las titulaciones universitarias exige una adaptación del método docente tradicional. Esta circunstancia, junto al necesario cambio ...
Artículo
Accounting and stereotypes. A comparative analysis of Mexican students’ perceptions
(Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas. AECA, 2018)
Both research and statements by stakeholders have notice the existence of the so called expectation performance gap, a divergence between the skills requirements to succeed in the accounting profession and the skills ...
Artículo
Impact of students’ performance in the continuous assessment methodology through Moodle on the final exam
(Universidad de Sevilla, 2017)
Este trabajo examina la diferente evolución del rendimiento de los estudiantes en cuestionarios online y su impacto en la calificación final. Esta innovadora técnica se ha utilizado en un grupo de un curso introductorio ...
Artículo
In the aftermath of the Bologna process: exploring the master students’ perceptions on accounting in two portuguese higher education institutions
(Universidad de Sevilla, 2013)
This paper explores how accounting is perceived [supported on Geiger and Ogilby (2000) paper] and which factors may influence these perceptions by students of seven master’s programmes taught in two different Portuguese ...