idUS
Depósito de Investigación
Universidad de Sevilla
| | | BUS |
  • Español
Login | Contact | Help | Biblioteca USBUS |
  • Español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of idUSCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agenciesAwardedUS Author profilesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agenciesAwarded
My AccountLoginRegisterDeposit your workApplication to deposit in idUSRequest the deposit to the LibraryMore info
StatisticsGeneral statisticsView Usage Statistics
PoliciesInstitutional statementBerlin DeclarationidUS Policies
Recolecta
LA ReferenciaOpenAIRE
HispanaEuropeana
Google AcadémicoBase
OAIsterCORE
DART-Europe E-theses PortalOpenDOAR
re3data.orgfairsharing.org
View Item 
  •   idUS
  • Jornadas y Congresos US
  • Historia
  • Coleccionismo, mecenazgo y mercado artístico (2018. Sevilla)
  • View Item
  •   idUS
  • Jornadas y Congresos US
  • Historia
  • Coleccionismo, mecenazgo y mercado artístico (2018. Sevilla)
  • View Item

Presentation

Opened Access
Ver y ser visto. La presencia del retrato en las colecciones pictóricas de los eclesiáticos palentinos durante el reinado de Carlos II (1665-1700)

Alternative titleSeeing and be seen. The presence of the portrait among the pictorical collection belonging to the ecclesiastics from Palencia during the reign of Charles II of Spain (1665-1700)
Author/sLobato Fernández, Abel  
Date2018
Published in Coleccionismo, mecenazgo y mercado artístico: su proyección en Europa y América. II Congreso Internacional (2018), pp. 127-143.
ISBN/ISSN978-84-17337-24-7
AbstractEste trabajo de investigación pretende introducirse en las casas de los eclesiásticos que vivieron durante el reinado de Carlos II en una ciudad en decadencia y alejada de los grandes centros artísticos del momento como ...
Este trabajo de investigación pretende introducirse en las casas de los eclesiásticos que vivieron durante el reinado de Carlos II en una ciudad en decadencia y alejada de los grandes centros artísticos del momento como era Palencia. Para ello, nos valdremos del análisis de la documentación notarial de la ciudad de Palencia fechada entre 1665 y 1700. Ello nos permitirá conocer si el retrato adquirió una mayor o menor relevancia dentro de las colecciones pictóricas de los eclesiásticos palentinos, cuáles de ellos poseían pinturas de este género, qué espacios de sus viviendas ocupaban, si formaban o no parte de series más amplias, a quienes representaban y cuáles eran su función y finalidad.

This research work has been developed in order to get in the houses of those ecclesiastics that lived during Charles II of Spain’s reign in Palencia: a declining city which was away from the greatest artistic centres of ...
This research work has been developed in order to get in the houses of those ecclesiastics that lived during Charles II of Spain’s reign in Palencia: a declining city which was away from the greatest artistic centres of the moment. With this in mind, we will make use of notarial protocols from Palencia dated between 1665 and 1700. This will reveal us different questions, such as the possessors’ identity of those portrait paintings and the relevance of them among their pictorial collection. It will also be analyzed which room of their houses they were located in, who they portray, what their purpose was, and besides, if they were part of any series.
CitationLobato Fernández, A. (2018). Ver y ser visto. La presencia del retrato en las colecciones pictóricas de los eclesiáticos palentinos durante el reinado de Carlos II (1665-1700). En Coleccionismo, mecenazgo y mercado artístico: su proyección en Europa y América. II Congreso Internacional (127-143), Sevilla: Universidad de Sevilla, Secretariado de Recursos Audiovisuales y Nuevas Tecnologías.
  View Usage Statistics
Show full item record
FilesSizeFormatViewDescription
8- Lobato Fernández, Abel- VER ...7.065MbIcon   [PDF] View/Open  
Logo Handlehttps://hdl.handle.net/11441/90578

This item appears in the following collection(s)
  • Coleccionismo, mecenazgo y mercado artístico (2018. Sevilla)

  • About idUS
  • Deposit your work
  • Services
  • Distribution License
  • FAQS
  • idUS in figures
Universidad de Sevilla
  • idUS is a DSpace implementation and is managed by Biblioteca de la Universidad de Sevilla.
  • Last update: 1 December 2023.
Contact  |  Help
The content of idUS is protected by Creative Commons 4.0 Internacional Licenses.
Creative Commons LicensesLevel AA conformance, W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0Logo CrueLogo Handle
Copyright © 2015. idUS. Depósito de Investigación de la Universidad de Sevilla.
     

     

    We use cookies

    This website uses its own and third-party cookies to maintain the session, offer you a better user experience and obtain statistical data on user navigation. For more information see the Cookie Policy.