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Ponencia

dc.contributor.editorRondán Cataluña, Francisco Javieres
dc.creatorCarbonell, Pilares
dc.creatorRodríguez Escudero, Ana Isabeles
dc.date.accessioned2018-08-14T12:20:56Z
dc.date.available2018-08-14T12:20:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationCarbonell, P. y Rodríguez Escudero, A.I. (2017). The interplay between boundary spanning activities and social cohesion in new product development teams. En XXIX Congreso de Marketing AEMARK (1591-1596), Sevilla: ESIC.
dc.identifier.isbn978-84-17129-34-7es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/78097
dc.description.abstractTeam boundary spanning represents a team’s actions to establish links and manage interactions with individuals and groups external to the team with the purpose of coordinating activities and accessing information, resources and political support. Research in NPD has shown that team boundary spanning activity positively influences new product performance. Thus, reaching outside the team and interacting with others can provide teams with valuable resources for NPD projects. However, access to external resources cannot guarantee new product performance if these resources are not considered by the NPD team. In this respect, recent work suggests that team-level psychological characteristics such as social cohesion could undermine team members’ motivation to use resources obtained via boundary spanning efforts. In light of the previous discussion, two important research questions arise: 1) Does social cohesion hinder the impact of team boundary spanning on new product performance? Is the relationship between team boundary spanning and social cohesion contingent on the type of task given to the team? The current study examines these two research questions using data from 140 NPD teams.es
dc.description.abstractConsideramos como actividades de expansión de fronteras de un equipo las acciones encaminadas a establecer vínculos y dirigir las interacciones con individuos y grupos externos al mismo realizadas con el propósito de coordinar tareas y acceder a información, recursos y apoyo político. La literatura sobre desarrollo de nuevos productos ha mostrado que ir más allá de los límites del propio equipo e interactuar con otros puede proveer al equipo con recursos valiosos para sus proyectos de innovación. Sin embargo, el merco acceso a recursos externos no garantiza el éxito del nuevo producto; los recursos han de ser utilizados. A este respecto, trabajos recientes sugieran que las características psicológicas a nivel equipo, por ejemplo, la cohesión social, pueden minar la motivación de los miembros del equipo para usar los recursos obtenidos a través de la realización de esfuerzos de expansión de fronteras. A la luz de esta consideración, en esta investigación nos planteamos dos cuestiones: ¿puede la cohesión social ocultar el impacto positivo de las actividades de expansión de fronteras en el resultado del nuevo producto? ¿Es la relación entre las actividades de expansión de fronteras y la cohesión social contingente con el tipo de tarea que realiza el equipo? El presente trabajo en curso examina estas dos cuestiones utilizando datos de 140 proyectos de desarrollo de nuevos productos.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherESICes
dc.relation.ispartofXXIX Congreso de Marketing AEMARK (2017), p 1591-1596
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectTeam boundary spanninges
dc.subjectSocial cohesiones
dc.subjectExternal task interdependencees
dc.subjectProject newnesses
dc.subjectNew product competitive advantagees
dc.subjectExpansión de fronteras del equipoes
dc.subjectCohesión sociales
dc.subjectInterdependencia externaes
dc.subjectNovedad del proyectoes
dc.subjectVentaja competitiva del nuevo productoes
dc.titleThe interplay between boundary spanning activities and social cohesion in new product development teamses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
idus.format.extent6 p.es
dc.publication.initialPage1591es
dc.publication.endPage1596es
dc.eventtitleXXIX Congreso de Marketing AEMARKes
dc.eventinstitutionSevillaes
dc.relation.publicationplaceMadrides

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