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Ponencia

dc.contributor.editorRondán Cataluña, Francisco Javieres
dc.creatorQuintino de Oliveira, Viniciuses
dc.creatorSoares Monte-mor, Daniloes
dc.creatorMainardes, Emersones
dc.date.accessioned2018-08-14T11:11:50Z
dc.date.available2018-08-14T11:11:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationQuintino de Oliveira, V., Soares Monte-mor, D. y Mainardes, E. (2017). From commercial marketing to electoral marketing: candidates’ attributes in the perception of Brazilian and American voters. En XXIX Congreso de Marketing AEMARK (915-930), Sevilla: ESIC.
dc.identifier.isbn978-84-17129-34-7es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/78077
dc.description.abstractThis study investigates attributes that influence the vote in different socioeconomic contexts (Brazil/USA). Our results show an asymmetric effect of candidates’ attributes on voters’ decision. In less developed socioeconomic contexts, voters analyze candidates’ image by satisfying their unconscious will than by making strictly rational choices, which shows a shift of a democratic discourse to an eminently advertising clash. On the other hand, American voters tend to be more judicious regarding the image of their representatives, giving value to elements of the political debate. Such findings can be used to explain election results in both countries under a political marketing perspective.es
dc.description.abstractEste estudio investiga la influencia de los atributos en los votos en diferentes contextos socioeconómicos (Brasil / USA). Nuestros resultados muestran un efecto asimétrico de los atributos de los candidatos en los votantes decisión. En contextos socioeconómicos menos desarrollados, los votantes de analizar la imagen de los candidatos por la satisfacción de sus voluntad inconsciente que al tomar decisiones estrictamente racional, que muestra el desplazamiento del discurso democrático a un choque de publicidad eminentemente. Por otro lado, los votantes estadounidenses tendencia a ser más juiciosa En cuanto a la imagen de sus representantes, dando valor a los elementos del debate político. Tales hallazgos pueden ser utilizados para explicar los resultados de las elecciones en ambos países bajo una perspectiva política de marketing.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherESICes
dc.relation.ispartofXXIX Congreso de Marketing AEMARK (2017), p 915-930
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectPolitical Marketinges
dc.subjectCandidates’ attributeses
dc.subjectVoters’ decisiones
dc.subjectMarketing Políticoes
dc.subjectAtributos de los candidatoses
dc.subjectLa decisión de los votanteses
dc.titleFrom commercial marketing to electoral marketing: candidates’ attributes in the perception of Brazilian and American voterses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
idus.format.extent16 p.es
dc.publication.initialPage915es
dc.publication.endPage930es
dc.eventtitleXXIX Congreso de Marketing AEMARKes
dc.eventinstitutionSevillaes
dc.relation.publicationplaceMadrides

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