Show simple item record

Article

dc.creatorLópez Vidales, Nereidaes
dc.creatorGómez Rubio, Leirees
dc.date.accessioned2017-11-24T10:06:25Z
dc.date.available2017-11-24T10:06:25Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationLópez Vidales, N. y Gómez Rubio, L. (2015). El magazine radiofónico: La evolución de un formato híbrido de éxito en las cadenas generalistas. Ámbitos. Revista internacional de comunicación, 30, 1-5.
dc.identifier.issn1139-1979es
dc.identifier.issn988-5733es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/66623
dc.description.abstractEl magazine es el formato radiofónico más híbrido de todos y uno de los originales en este medio. Con el objetivo de observar si estos programas han evolucionado en su estructura y contenidos o han hibridado hacia espacios cercanos al estilo del infoentretenimiento televisivo, analizamos las parrillas de la última temporada en las cuatro grandes cadenas generalistas españolas: SER, Onda Cero, COPE y RNE. Los primeros indicios apuntan a un refuerzo de la personalización de estos programas como estrategia para aumentar la marca de la emisora y a una hibridación simplificadora de contenidos de entretenimiento e información de actualidad.es
dc.description.abstractThe magazine is the most hybrid of all the radio formats and one of the originals in this medium. In order to observe whether these programs have evolved in structure and content or have hybridized nearby to a television infotainment style, we have conducted an analysis of last season networks in the four big generalist Spanish television channels: SER, Onda Cero, COPE and RNE. Early indications point to a strengthening of customizing these programs as a strategy to enhance the brand of the station and a simplifying hybridization entertainment content and topical information. Early indications, point to a strengthening of customizing these programs as a strategy to enhance the brand of the station and a simplifying hybridization in entertainment content and current information.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofÁmbitos. Revista internacional de comunicación, 30, 1-5.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectRadioes
dc.subjectMagazinees
dc.subjectProgramaciónes
dc.subjectInnovaciónes
dc.subjectInfoentretenimientoes
dc.subjectProgramminges
dc.subjectInnovationes
dc.subjectInfoentertainmentes
dc.titleEl magazine radiofónico: La evolución de un formato híbrido de éxito en las cadenas generalistases
dc.title.alternativeThe radio magazine: The evolution of successful hybrid formatin the big generalist Spanish television channelses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.date.embargoEndDate2015
dc.relation.publisherversionhttp://institucional.us.es/revistas/Ambitos/Ambitos-30/Art5.pdfes
idus.format.extent5 p.es
dc.journaltitleÁmbitos. Revista internacional de comunicaciónes
dc.publication.issue30es
dc.publication.initialPage1es
dc.publication.endPage5es

FilesSizeFormatViewDescription
Art5.pdf301.9KbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional