Show simple item record

Article

dc.creatorZuberogoitia Espilla, Aitores
dc.creatorArana Arrieta, Goioes
dc.creatorEgaña Osa, Txemes
dc.date.accessioned2017-04-26T11:13:27Z
dc.date.available2017-04-26T11:13:27Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationZuberogoitia Espilla, A., Arana Arrieta, G. y Egaña Osa, T. (2014). Innovation and creativity and the Spanish White Paper on Communication Degrees: adapting universities to a changing media landscape. Comunicación: revista Internacional de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Estudios Culturales, 1 (12), 114-130.
dc.identifier.issn1989-600Xes
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/58629
dc.description.abstractMany universities are trying to adapt their curricula to the changing media landscape. Innovation and creativity are considered key concepts in this new context, as can be shown by the Innovation Journalism initiative developed at Stanford University and some other that can be used to promote both innovation and creativity in Media Studies (such as Design Thinking and Creation Nets). In addition to reporting on these trends, this paper describes how the official Spanish White Paper on Communication Degreees deals with both innovation and creativity, analyzing the presence of these two concepts in the curricula proposed within it.es
dc.description.abstractMuchas universidades están tratando de adaptar sus planes de estudio a la evolución del panorama mediático. La innovación y la creatividad son consideradas clave en este nuevo contexto, como lo demuestran tendencias como Innovation Journalism (desarrollada en la Universidad de Stanford) y métodos que se pueden utilizar para promover la innovación y la creatividad en los estudios de Comunicación (tales como Design Thinking y Creation Nets). Este artículo da cuenta de estas nuevas tendencias y describe asimismo la presencia de la innovación y la creatividad en los currículos propuestos en el Libro Blanco de los títulos de Grado en Comunicación.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofComunicación: revista Internacional de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Estudios Culturales, 1 (12), 114-130.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectInnovationes
dc.subjectCreativityes
dc.subjectInnovation Journalismes
dc.subjectDesign Thinkinges
dc.subjectCreation Netses
dc.subjectInnovaciónes
dc.subjectCreatividades
dc.titleInnovation and creativity and the Spanish White Paper on Communication Degrees: adapting universities to a changing media landscapees
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttp://www.revistacomunicacion.org/pdf/n12/Articulos/A8_Zuberogoitia-Arana-Ega%C3%B1a_Innovation-and-creativity-and-the-Spanish-White-Paper.pdfes
idus.format.extent17 p.es
dc.journaltitleComunicación: revista Internacional de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Estudios Culturaleses
dc.publication.volumen1es
dc.publication.issue12es
dc.publication.initialPage114es
dc.publication.endPage130es

FilesSizeFormatViewDescription
A8_Zuberogoitia-Arana-Egaña_In ...536.0KbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional