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Artículo

dc.creatorRosa Díaz, Isabel Maríaes
dc.creatorRondán Cataluña, Francisco Javieres
dc.date.accessioned2017-04-03T21:53:48Z
dc.date.available2017-04-03T21:53:48Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationRosa Díaz, I.M. y Rondán Cataluña, F.J. (2011). Antecedents of the importance of price in purchase decisions. RAE, 51 (4), 370-381.
dc.identifier.issn0034-7590 (impreso)es
dc.identifier.issn2178-938X (electrónico)es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/56984
dc.description.abstractThis paper analyses the commercial and sociodemographic antecedents of the importance of price in buyers’ decisions. The study uses ordinal regression in order to analyze the data obtained from a random sample of consumers of frequently purchased products; these consumers were surveyed in different stores. The results demonstrate that shopping enjoyment and brand loyalty have an influence over the importance of price. However, responsibility for shopping (purchase frequency) does not show a significant relationship. Furthermore, some interesting socio-demographic characteristics were found in the context of the study that can be analyzed in future research.es
dc.description.abstractEste artículo analiza los antecedentes comerciales y sociodemográficos de la importancia del precio en las decisiones de los compradores. El estudio utiliza la regresión ordinal para analizar los datos obtenidos a partir de una muestra aleatoria de consumidores de productos comprados con frecuencia; las investigaciones con estos consumidores fueron realizadas en negocios diferentes. Los resultados demuestran que el placer de la compra y la fidelidad a la marca influencian la importancia del precio. Sin embargo, la responsabilidad por la compra (frecuencia de compra) no demuestra relación significativa. Además, fueron encontradas algunas características sociodemográficas interesantes en el contexto del estudio, las cuales pueden ser analizadas en investigaciones futuras.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherFundação Getulio Vargases
dc.relation.ispartofRAE, 51 (4), 370-381.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectImportance of pricees
dc.subjectBrand loyaltyes
dc.subjectPurchase frequencyes
dc.subjectEnjoymentes
dc.subjectOrdinal regression.es
dc.subjectImportancia del precioes
dc.subjectLa fidelidad a la marcaes
dc.subjectFrecuencia de comprases
dc.subjectPlaceres
dc.subjectRegresión ordinales
dc.titleAntecedents of the importance of price in purchase decisionses
dc.title.alternativeAntecedentes de la importancia del precio en las decisiones de compraes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dcterms.identifierhttps://ror.org/03yxnpp24
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados (Marketing)es
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.1590/S0034-75902011000400005es
dc.identifier.doi10.1590/S0034-75902011000400005es
idus.format.extent12es
dc.journaltitleRAEes
dc.publication.volumen51es
dc.publication.issue4es
dc.publication.initialPage370es
dc.publication.endPage381es

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