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Artículo

dc.creatorRoothooft, Hannees
dc.date.accessioned2017-01-10T08:24:08Z
dc.date.available2017-01-10T08:24:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationRoothooft, H. (2016). Comparing the Effects of Two Types of Output-Pushing Feedback on Adult EFL Students' Oral Accuracy. Elia, 16, 49-78.
dc.identifier.issn1576-5059es
dc.identifier.issn2253-8283es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/51800
dc.description.abstractDespite growing evidence that providing immediate oral corrective feedback can help second language students speak more accurately, the way in which feedback should be given remains controversial. While a great number of studies support the use of recasts, authors such as Lyster and Saito (2010) claim that output-pushing feedback could be more beneficial for classroom learners. However, few studies have attempted to tease apart the effects of separate output-pushing feedback-types or prompts, which is why the present small-scale study compares two kinds of prompts; metalinguistic feedback and elicitation. Two groups of intermediate university students (n=31) received either elicitation or metalinguistic feedback while carrying out communicative speaking activities. A statistical analysis of students’ gain scores from pre- to post test shows that metalinguistic feedback had greater effects on students’ accuracy, although these were not significant. Metalinguistic feedback was also much more successful at helping students correct their errors during the classroom intervention.es
dc.description.abstractAunque numerosos trabajos han demostrado que la retroalimentación oral inmediata puede ayudar a los alumnos de una segunda lengua a hablar más correctamente, no hay acuerdo sobre qué tipo de corrección es más adecuado. Si bien un gran número de estudios apoyan el uso de reformulaciones, autores como Lyster y Saito (2010) afirman que, en el contexto escolar, puede resultar más beneficioso proporcionar a los estudiantes los denominados “prompts”, que constituyen un tipo de retroalimentación que obliga a los alumnos a producir “output”. A día de hoy, apenas se conocen los efectos de diferentes tipos de “prompts”, por ello, este estudio a pequeña escala compara dos tipos: la retroalimentación metalingüística y la elicitación. Dos grupos de alumnos universitarios de nivel intermedio (n=31) recibieron o bien elicitación o bien retroalimentación metalingüística mientras efectuaron actividades orales comunicativas. Los resultados muestran que los alumnos que recibieron retroalimentación metalingüística mejoraron más entre el test previo y posterior, aunque esta mejora no fue significativa. Asimismo, estos alumnos fueron más capaces de corregir sus errores durante la intervención en el aula.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofElia, 16, 49-78.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectOral corrective feedbackes
dc.subjectEFLes
dc.subjectMetalinguistic feedbackes
dc.subjectElicitationes
dc.subjectRetroalimentación orales
dc.subjectEnseñanza del inglés como lengua extranjeraes
dc.subjectDestreza orales
dc.subjectRetroalimentación metalingüísticaes
dc.subjectElicitaciónes
dc.titleComparing the Effects of Two Types of Output-Pushing Feedback on Adult EFL Students' Oral Accuracyes
dc.title.alternativeUna comparación de los efectos de dos tipos de retroalimentación correctiva en la producción oral de los alumnos adultos en ingléses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttp://institucional.us.es/revistas/elia/16/3-Rootoohf.pdfes
dc.identifier.doi10.12795/elia.2016.i16.03es
idus.format.extent30es
dc.journaltitleEliaes
dc.publication.issue16es
dc.publication.initialPage49es
dc.publication.endPage78es

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