Mostrar el registro sencillo del ítem

Artículo

dc.creatorRivero García, Anaes
dc.creatorAzcárate Goded, María del Pilares
dc.creatorPorlán Ariza, Rafaeles
dc.creatorMartín del Pozo, Rosaes
dc.creatorHarres, João Batista Siqueiraes
dc.creatorSolís Ramírez, Emilioes
dc.date.accessioned2016-04-01T06:15:41Z
dc.date.available2016-04-01T06:15:41Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn2317-0093es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/39289
dc.description.abstractEste artículo describe y analiza la evolución de las concepciones de profesores de Primaria en formación acerca de la metodología de enseñanza. En concreto, aunque se han estudiado tres categorías (concepto de actividad, organización dees
dc.description.abstractThis article describes the evolution of prospective primary teachers’ conceptions of the methodology of teaching. Three categories were analyzed: the concept of activity, the organization of activities, and the concept of teaching resources, but in this paper only show the organization of activities. The study was conducted with five teams of prospective teachers, who were participating in teacher education courses of a constructivist orientation. The results showed very different itineraries in the processes of change, and the presence of two major obstacles—the belief that teaching is the direct cause of learning, and epistemological absolutism. The study allows us to deduce some implications for initial teacher educationes
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherLana Siman, Brasiles
dc.relation.ispartofEducaçao em foco, 18, 169-206es
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectformación inicial de profesoreses
dc.subjectconocimiento profesionales
dc.subjectestrategias metodológicases
dc.subjectsecuenciación de actividadeses
dc.subjectpre-service teacher educationes
dc.subjectprofessional knowledgees
dc.subjectmethodological strategieses
dc.subjectorganization activitieses
dc.titleLa progresión de las concepciones de los futuros profesores de primaria sobre la metodología de enseñanzaes
dc.title.alternativeThe progression of conceptions of prospective teachers primary on teaching methodologyes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Socialeses
dc.relation.publisherversionhttp://www.uemg.br/openjournal/index.php/educacaoemfoco/article/view/236/206es
dc.identifier.idushttps://idus.us.es/xmlui/handle/11441/39289

FicherosTamañoFormatoVerDescripción
La_progresion_de_las_concepcio ...477.8KbIcon   [PDF] Ver/Abrir  

Este registro aparece en las siguientes colecciones

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional