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Artículo

dc.creatorMartínez Flor, Aliciaes
dc.creatorBeltrán Palanques, Vicentees
dc.date.accessioned2016-02-08T11:49:16Z
dc.date.available2016-02-08T11:49:16Z
dc.date.issued2014es
dc.identifier.issn1576-5059es
dc.identifier.issn2253-8283es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/34294
dc.description.abstractThe goal of the present paper is to provide a discourse-based teaching approach for the integration of the speech act of apologies from a communicative perspective. In so doing, special attention is paid to how sociocultural norms affect language use. The rationale behind the selection of this speech act is based on the fact that the realisation of this pragmatic aspect might be complex for learners of English as a Second/Foreign Language (SL/FL) not only when selecting appropriate utterances, but also in assessing what an offense involves and its severity (Bergman and Kasper, 1993). Taking these aspects into account, this paper provides first a review of politeness theory, then, a description of the speech act under investigation is presented, and finally, pedagogical implications regarding the integration of apologies in the second/foreign language classroom are suggested.es
dc.description.abstractEl objetivo de este trabajo es presentar un enfoque instructivo desde una perspectiva discursiva para la integración del acto de habla de la disculpa desde una perspectiva comunicativa. De este modo, se da especial atención a cómo las normas socioculturales afectan al uso del lenguaje. Se ha seleccionado este acto de habla puesto que su realización podría ser compleja para los estudiantes de inglés como segunda lengua/lengua extranjera (SL/LE) no sólo en la selección de estrategias apropiadas, sino también en cuanto a la evaluación de lo que una ofensa implica y cuál es su severidad (Bergman y Kasper, 1993). Teniendo en cuenta los aspectos mencionados, este trabajo presenta en primer lugar una revisión de la teoría de la cortesía, en segundo lugar, una descripción del acto de habla objeto de estudio, y finalmente se proponen sugerencias pedagógicas respecto a la integración de disculpas en el aula de segundas lenguas/lenguas extranjeras.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofELIA, 14, 43-66es
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Españaes
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es
dc.subjectPolitenesses
dc.subjectPragmatic competencees
dc.subjectSpeech actses
dc.subjectApologieses
dc.subjectDiscourse-based teaching approaches
dc.subjectForeign language didacticses
dc.subjectCortesíaes
dc.subjectCompetencia pragmáticaes
dc.subjectActos de hablaes
dc.subjectDisculpases
dc.subjectEnfoque pedagógico desde una perspectiva discursivaes
dc.subjectDidáctica de la lengua extranjeraes
dc.titleThe Role of Politeness in Apology Sequences: How to Maintain Harmony between Speakerses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.12795/elia.2014.i14.03es
dc.identifier.doi10.12795/elia.2014.i14.03es
dc.identifier.idushttps://idus.us.es/xmlui/handle/11441/34294

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The Role of Politeness in Apology ...355.9KbIcon   [PDF] Ver/Abrir  

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