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Artículo

dc.creatorKonstantakis, Nikolaoses
dc.date.accessioned2016-02-05T08:17:32Z
dc.date.available2016-02-05T08:17:32Z
dc.date.issued2007es
dc.identifier.issn1576-5059es
dc.identifier.issn2253-8283es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/34157
dc.description.abstractForeign language students planning to study business at English-speaking universities have little or no previous training in English for Academic Purposes in general, or in Business English in particular. Nonetheless, these students rely heavily on their ability to read and fully comprehend a variety of business course books and other materials in the field. Reading comprehension, however, depends to a great extent on an individual’s vocabulary level. Vocabulary may be acquired by learning word lists. One very useful list of this kind is the General Service List (West, 1953) which includes the 2,000 most common words for teaching and learning English. Another potentially useful list, which is more specialised, is the Academic Word List (Coxhead, 2000), which provides the most common words in academic texts. These two lists, however, fail to provide the prospective students of business with the technical vocabulary that is particular to their area of study. A third list, therefore, more specialised and business-oriented is required in order to cover this gap. The present paper describes the attempt to create a Business Word List.es
dc.description.abstractLos estudiantes de lenguas extranjeras que planean estudiar finanzas en universidades de países de habla inglesa tienen poco conocimiento del inglés con fines académicos en general, y del inglés para los negocios en particular. Sin embargo, estos estudiantes deben leer y comprender perfectamente gran variedad de libros de texto y materiales relacionados con el mundo de los negocios. Pero la comprensión de textos depende del nivel de vocabulario de cada individuo. El vocabulario puede ser adquirido a través de listas de palabras. Una lista muy útil es la General Service List (West, 1953), que incluye las 2.000 palabras más comunes para enseñar y aprender inglés. Otra lista, más especializada, que puede ser de utilidad es la Academic Word List (Coxhead, 2000) y ofrece las palabras más comunes en textos académicos. Estas dos listas, sin embargo, no proveen a los futuros estudiantes de negocios del vocabulario técnico específico de su área de estudio. Por lo tanto, una tercera lista más especializada y orientada hacia los negocios es necesaria para cubrir esta necesidad. El presente artículo describe el intento de crear una Lista de Vocabulario para los Negocios.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofELIA, 7, 79-102es
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Españaes
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es
dc.subjectBusiness Englishes
dc.subjectTechnical vocabularyes
dc.subjectCorporaes
dc.subjectWord listses
dc.subjectLexical coveragees
dc.subjectInglés para los negocioses
dc.subjectVocabulario técnicoes
dc.subjectCorpuses
dc.subjectListas de vocabularioes
dc.subjectCobertura léxicaes
dc.titleCreating a business word list for teaching business Englishes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttp://institucional.us.es/revistas/elia/7/7.%20konstantakis.maq.pdfes
dc.identifier.idushttps://idus.us.es/xmlui/handle/11441/34157

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