idUS
Depósito de Investigación
Universidad de Sevilla
| | | |
  • English
Acceder | Contacto | Ayuda | Biblioteca US |
  • English
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar por idUS

Todo idUSComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasAgencias financiadorasTesis premiadasPerfiles de autor USEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasAgencias financiadoras

Servicios

Mi cuentaAccederDeposite su trabajoAlta para depositar en idUSSolicitar el depósito a la BibliotecaMás información

Afina tu búsqueda

AutorAbello Contesse, Reynaldo Christián (1)Andreu-Besó, J. Vicent (1)Chacón Beltrán, Manuel Rubén (1)Cuenca Villarín, María Heliodora (1)Elordui Urkiza, Agurtzane (1)Fernández Amaya, Lucía (1)Fonseca Mora, Mª del Carmen (1)Hoebe, Susanne E. (1)Iglesias Moreno, Ángela Eugenia (1)Landa, Alazne (1)... Ver másAños2001 (17)Tiene ficheroSí (17)

Políticas

Declaración InstitucionalDeclaración de BerlínPolítica de idUS

Recolectores

RecolectaOpenAIRE
HispanaEuropeana
Google AcadémicoBase
OAIsterCORE
DART-Europe E-theses PortalLA Referencia

Enlaces de interés

Sherpa/RomeoDulcinea
OpenDOARCreative Commons

Compartir

 
Buscar 
  •   idUS
  • Revistas US
  • ELIA: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada
  • Elia - 2001 - Nº 2
  • Buscar
  •   idUS
  • Revistas US
  • ELIA: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada
  • Elia - 2001 - Nº 2
  • Buscar

Buscar

Mostrar Filtros AvanzadosOcultar Filtros Avanzados

Filtros

Usa filtros para mejorar los resultados de la búsqueda.

Mostrando ítems 1-10 de 17

  • Opciones de ordenación:
  • Pertinencia
  • Título Ascendente
  • Título descendiente
  • Fecha de publicación Ascendente
  • Fecha de publicación Descendente
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Artículo
Icon

Aspect variation in narrative: a discourse approach 

Rivas Carmona, María del Mar (Universidad de Sevilla, 2001)
The aim of this paper is to show how the choice of verbal aspect may not just be a matter of location in time but also a sign of the addresser’s intentions to highlight different elements of the message. The role of the ...
Artículo
Icon

El discurso del profesor de inglés como L2: diferencias discursivas nativo-no nativo 

Torreblanca López, María del Mar (2001)
Artículo
Icon

A pragmatic analysis framework for the description of modality usage in academic English contexts 

Piqué, Jordi; Posteguillo, Santiago; Andreu-Besó, J. Vicent (Universidad de Sevilla, 2001)
In our pragmatic approach to research articles (RAs), we take a look at one of the main characteristics of academic writing: the use of modalized statements. Modalization, in the form of modal verbs, has been extensively ...
Artículo
Icon

Problemas en la evaluación de la competencia discursiva en inglés como L2 

Chacón Beltrán, Manuel Rubén (Universidad de Sevilla, 2001)
Nowadays, language testing is considered a fundamental component in foreign language teaching and learning. In this paper, some of the most representative features of language testing are described and special attention ...
Artículo
Icon

Native speaker-non-native speaker interaction: the use of discourse makers 

Iglesias Moreno, Ángela Eugenia (Universidad de Sevilla, 2001)
Discourse markers have a basic role in oral interactions. Apart from providing coherence and regulating turn-taking, they have important interactive functions that indicate the conversational commitment and the social ...
Artículo
Icon

Sobre las gramáticas bilingües y la permeabilidad estructural 

Landa, Alazne; Elordui Urkiza, Agurtzane (Universidad de Sevilla, 2001)
Drawing from data on several language contact situations, this paper aims to provide some empirical evidence in support of the hypotheses that (i) at the morphosyntactic level, influence from another language is hard to ...
Artículo
Icon

La incidencia de las imágenes mentales en la comprensión lectora en una L2 

Ávila López, Francisco Javier (Universidad de Sevilla, 2001)
Recent neurobiological research points to a new direction in the study of the human mind. Mental imagery seems to be an essential condition of thought that underlies each and every act of knowledge. In light of this research, ...
Artículo
Icon

La incidencia de los procesos de desarrollo en la creación de la fonología de una segunda lengua 

Pavón Vázquez, Víctor (Universidad de Sevilla, 2001)
Studies on the processes that shape the learning/acquisition of a second language phonology mainly deal with defining the nature of transfer processes and internal developmental processes and clarifying the roles played ...
Artículo
Icon

El pensamiento en la clase de inglés: fuente de poder o vulnerabilidad 

Rubio Alcalá, Fernando D. (Universidad de Sevilla, 2001)
The students’ thoughts are a source of power when they are used correctly in the EFL classroom, but, on the contrary, they may be an obstacle to learning and cause emotional instability if the students do not use them well. ...
Artículo
Icon

Los contornos melódicos como señalizadores de la fuerza ilocutiva del discurso del profesor de L2 

Fonseca Mora, Mª del Carmen (Universidad de Sevilla, 2001)
L2 teachers often have difficulties in communicating successfully in the target language with students who have poor transitional competence. However, in a former study, Fonseca and Cuenca (2000) observed that it was ...
  • 1
  • 2
  • Sobre idUS
  • Depositar un documento
  • Servicios
  • Licencia de Distribución
  • FAQS
  • idUS en cifras
Universidad de Sevilla
  • idUS es una implementación de DSpace y está gestionado por la Biblioteca de la Universidad de Sevilla.
  • Última actualización: 20 de abril de 2022.
Contacto  |  Ayuda
El contenido de idUS está protegido por una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Creative Commons LicenseLevel AA conformance, W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0Logo Crue
Copyright © 2015. idUS. Depósito de Investigación de la Universidad de Sevilla.
     

     

    Este sitio web únicamente utiliza cookies con finalidad técnica, no recibe ni cede datos de carácter personal de los usuarios sin su consentimiento.  Más información.

    Aceptar