ELIA: Estudios de Lingüística Inglesa Aplicada: Envíos recientes
Mostrando ítems 41-60 de 211
-
Artículo
Critical perspectives in intercultural language learning
(Universidad de Sevilla, 2019)Intercultural language teaching and learning is one manifestation of the critical turn in language education. Its critical ...
-
Artículo
Applicability and variation of Swales' Cars model to applied linguistics article abstracts
(Universidad de Sevilla, 2018)This study examines, from a diachronic-comparative perspective, the applicability and variation of the Create a Research ...
-
Artículo
Codeswitching practices in the discourse of two lecturers in English-medium instruction at university
(Universidad de Sevilla, 2018)The present study focuses on analyzing the pedagogical functions of codeswitching (Milroy & Muysken, 1995; Canagarajah, ...
-
Artículo
Pre-service primary school teachers' reflections on EFL students' awareness of gramatical forms in online communication
(Universidad de Sevilla, 2018)This article involves an empirical study of pre-service primary school teachers’ essays on primary school students’ ...
-
Artículo
Bilingualism and bilingual education: new approaches and challenges. Foreword
(Universidad de Sevilla, 2019) -
Artículo
Anglicismos y Galicismos en artículos periodísticos sobre moda
(Universidad de Sevilla, 2018)En el campo semántico de la moda existen hoy varios términos tomados en préstamo del inglés y del francés. Si bien el ...
-
Artículo
Raising awareness about heritage language learners in the L2 Spanish classroom: teacher beliefs and attitudes
(Universidad de Sevilla, 2018)With the growing number of English language learners throughout the United States enrolled in the foreign language class ...
-
Artículo
How to tailor tell tools for older L2 learners
(Universidad de Sevilla, 2018)Nowadays, many second language (L2) courses comprise a mix of online learning and face-to-face activities. As a result, ...
-
Artículo
Prólogo. Elia, 18
(Universidad de Sevilla, 2018) -
Artículo
La traducción en el aula de lenguas para fines específicos: antiguas herramientas en nuevos contextos
(Universidad de Sevilla, 2018)La traducción ha experimentado un proceso de ostracismo durante muchos años debido a nuevas metodologías que tendían a ...
-
Artículo
A corpus-based study of adverbs of frequency in a goal-oriented distance learning forum
(Universidad de Sevilla, 2018)This paper reports on a corpus-based study that investigated the use of frequency adverbs in students’ posts in a ...
-
Artículo
Escritura translaticia y su utilidad para el aprendizaje incidental de vocabulario
(Universidad de Sevilla. Grupo de Investigacion "La Lengua Inglesa en el Ambito Universitario", 2018) -
Artículo
Key concepts in Applied Linguistics: Second Language Acquisition and Study Abroad Learning Environments
(Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017) -
Artículo
Academic literacy, genres and competences: a didactic model for teaching English to translation students
(Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)Academic literacy has been the subject of many publications in the last decade. Yet, the practices to develop it still ...
-
Artículo
Tool usage and effectiveness among L2 Spanish computer writers
(Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)This study describes the tools employed by intermediate learners of Spanish (N = 12) writing short, low-stakes compositions ...
-
Artículo
Mixed system 1: a language strategy for bilingual families
(Universidad de Sevilla, 2017)According to the literature on family bilingualism, parents raising their children in two languages by choice are recommended ...
-
Artículo
Comparing native speaker ratings and quantitative measures of oral proficiency in IELTS interviews
(Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)Research on second language acquisition has used various quantitative and qualitative measures to assess oral proficiency, ...
-
Artículo
Speech fluency in phrases: teaching English oral fluency in distance learning
(Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)The aim of the present article is to highlight the role of fluency for communication and defend the attention that it ...
-
Artículo
La detección y corrección de errores en la deixis temporal del verbo en redacciones escritas en inglés como lengua extranjera
(Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)El presente artículo recoge la investigación que se ha llevado a cabo sobre la habilidad de alumnos españoles de inglés ...
-
Artículo
Los docentes en los programas de educación bilingüe en Cantabria
(Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)La implementación de programas AICLE en España va en aumento. Este estudio analiza los datos obtenidos a través de ocho ...