Article
Profesorado de primaria y aplicación de tecnologías: un estudio de caso
Alternative title | Elementary Teacher and Application of Technology: A Case Study |
Author/s | Sevillano García, María Luisa
Llanas Samper, Concepción |
Publication Date | 2011 |
Deposit Date | 2015-02-11 |
Published in |
|
Abstract | Las nuevas tecnologías están presentes en nuestra sociedad. Docentes y alumnos trabajan con los medios en las distintas áreas. El artículo presenta el diseño y resultados de una investigación sobre la utilización de medios ... Las nuevas tecnologías están presentes en nuestra sociedad. Docentes y alumnos trabajan con los medios en las distintas áreas. El artículo presenta el diseño y resultados de una investigación sobre la utilización de medios para la enseñanza del inglés en educación primaria en centros educativos de Huesca. Instrumentos empleados: un cuestionario contestado por una muestra representativa de 80 participantes y seis entrevistas en profundidad realizadas a personas que trabajan con las nuevas tecnologías. De los resultados obtenidos hablamos en el presente artículo. New technologies are present in our society. Teachers and students work with the media in different areas. The article presents the design and results of research on the use of media for the teaching of English in primary ... New technologies are present in our society. Teachers and students work with the media in different areas. The article presents the design and results of research on the use of media for the teaching of English in primary education schools in Huesca. Instruments used: a questionnaire answered by a representative sample of interviews with people who work with new technologies. From the results we obtain the conclusions of the investigation. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
file_1.pdf | 126.5Kb | [PDF] | View/ | |