Artículo
Traumatic Seclusion in M. Night Shyamalan’s Garrison Trilogy: Signs (2002), The Village (2004) and The Lady in the Water (2006)
Título alternativo | El aislamiento traumático en la trilogía de la guarnición de M. Night Shyamalan: Signs (2002), The Village (2004) y The Lady in the Water (2006) |
Autor/es | Prieto Pablos, Juan Antonio
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Departamento | Universidad de Sevilla. Departamento de Filología Inglesa (Lengua Inglesa) |
Fecha de publicación | 2023 |
Fecha de depósito | 2024-06-11 |
Publicado en |
|
Resumen | This paper argues that M. Night Shyamalan’s Signs, The Village and The Lady in the Water turn
around the need to find refuge from violence, in an updated version of Northrop Frye’s garrison
motif. The protection that ... This paper argues that M. Night Shyamalan’s Signs, The Village and The Lady in the Water turn around the need to find refuge from violence, in an updated version of Northrop Frye’s garrison motif. The protection that these refuges offer is nevertheless put to the test by the presence of threatening, monstrous creatures. These creatures can be defined as projections of two traumatic experiences: on the one hand, the terrorist attacks of September 2001; on the other, and more significantly, the violence that, according to Shyamalan, is rampant in North American society Las películas Signs, The Village y The Lady in the Water, de M. Night Shyamalan, tienen como tema central la búsqueda de refugio ante situaciones de violencia y pueden entenderse como actualizaciones del topos de la ... Las películas Signs, The Village y The Lady in the Water, de M. Night Shyamalan, tienen como tema central la búsqueda de refugio ante situaciones de violencia y pueden entenderse como actualizaciones del topos de la guarnición según lo definió Northrop Frye. La protección que ofrecen estos refugios no es sin embargo absoluta y los personajes de Shyamalan deben enfrentarse a la amenaza de criaturas monstruosas que pueden entenderse como proyecciones de experiencias traumáticas, provocadas en parte por los ataques terroristas de septiembre de 2001 e, incluso en mayor medida, por la percepción del propio Shyamalan de una violencia social incontrolada en la sociedad de los Estados Unidos. |
Cita | Prieto Pablos, J.A. (2023). Traumatic Seclusion in M. Night Shyamalan’s Garrison Trilogy: Signs (2002), The Village (2004) and The Lady in the Water (2006). ATLANTIS. Journal of the Spanish Association of Anglo-American Studies, 45 (2), 151-168. https://doi.org/10.28914/Atlantis-2023-45.2.07. |
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver | Descripción |
---|---|---|---|---|
Prieto pablos-trumatic.pdf | 118.8Kb | ![]() | Ver/ | |