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Artículo

dc.creatorCarvajal Zaera, Enriquees
dc.creatorParedes Paredes, Jazmin R.es
dc.creatorDomínguez de la Concha-Castañeda, Martaes
dc.creatorGalán González, José Luises
dc.date.accessioned2024-01-10T11:37:06Z
dc.date.available2024-01-10T11:37:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationCarvajal Zaera, E., Paredes Paredes, J.R., Domínguez de la Concha-Castañeda, M. y Galán González, J.L. (2023). Value, satisfaction and loyalty in the retail industry: A theoretical approach to loyalty. ESIC Digital Economy & Innovation Journal, 2, e056. https://doi.org/10.55234/edeij-2-056.
dc.identifier.issn2792-8721es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/153152
dc.description.abstractAlthough customer loyalty has been widely investigated, few studies address the role of customer value and customer satisfaction. Besides, there is still a need for a sound theoretical framework to explain and promote businesscustomer relationships. This paper aims to contribute to understanding the origin and effect of the concept of loyalty in commercial relationships in the retail industry. To do so, we review and discuss the triggers of loyalty behavior in society. There is a section to explain the elements that produce loyalty behavior in the buyer and its logical sequence. Besides, we address the concepts of value and consumer satisfaction and their association with the customer's post-purchase behavior. This analysis enables a more complete overview of the customer’s behavior and allows to take well-informed actions within the retail market. Besides, it opens the door to future research related to buyer behavior in different environments, such as the digital environment.es
dc.description.abstractAunque la lealtad del consumidor ha sido ampliamente investigada, pocos estudios abordan los roles del valor y la satisfacción del cliente. Siendo necesario un marco teórico sólido para explicar y promover las relaciones entre empresas y clientes. Este estudio pretende contribuir a comprender el origen y el efecto del concepto de lealtad en las relaciones comerciales del sector minorista o retail. Para ello, se revisan y discuten los factores desencadenantes del comportamiento de fidelización en la sociedad. Se dedica un apartado a explicar los elementos que producen el comportamiento de fidelización en el comprador y su secuencia lógica. Además, abordamos los conceptos de valor y satisfacción delconsumidor y su asociación con el comportamiento postcompra del cliente. Este análisis permite tener una visión más completa del comportamiento del cliente y ejecutar acciones informadas dentro del mercado minorista. Además, abre la puerta a futuras investigaciones relacionadas con el comportamiento del comprador en diferentes entornos, como el digital.es
dc.language.isoenges
dc.publisherEscuela Superior de Gestión Comercial y Marketinges
dc.relation.ispartofESIC Digital Economy & Innovation Journal, 2, e056.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectLoyaltyes
dc.subjectValuees
dc.subjectSatisfactiones
dc.subjectConsumeres
dc.subjectCustomeres
dc.subjectRelational marketinges
dc.subjectRetailes
dc.subjectFidelizaciónes
dc.subjectValores
dc.subjectSatisfacciónes
dc.subjectConsumidores
dc.subjectClientees
dc.subjectMarketing relacionales
dc.subjectComercio minoristaes
dc.titleValue, satisfaction and loyalty in the retail industry: A theoretical approach to loyaltyes
dc.title.alternativeValor, satisfacción y fidelidad en el sector minorista: Un enfoque teórico de la fidelizaciónes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dcterms.identifierhttps://ror.org/03yxnpp24
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados (Marketing)es
dc.relation.publisherversionhttps://revistasinvestigacion.esic.edu/edeij/index.php/edeij/article/view/56es
dc.identifier.doi10.55234/edeij-2-056es
dc.journaltitleESIC Digital Economy & Innovation Journales
dc.publication.volumen2es
dc.publication.initialPagee056es

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