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Artículo

dc.creatorRey Moreno, Manueles
dc.creatorMedina Molina, Cayetanoes
dc.date.accessioned2021-08-10T08:52:37Z
dc.date.available2021-08-10T08:52:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationRey Moreno, M. y Medina Molina, C. (2016). Omnichannel strategy and the distribution of public services in Spain. Journal of Innovation & Knowledge, 1 (1), 36-43.
dc.identifier.issn2444-569Xes
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/116703
dc.description.abstracttThere are numerous benefits linked to application of e-Government, both for public orga-nizations (greater efficiency, costs savings, etc.) and for citizens (accessibility, availability,etc.). These have brought about a generalized commitment of most governments to itsimplementation.Although the population usually tends to be very satisfied with these new technologi-cal products, their adoption rates have stabilized. At the same time, the levels of use oftraditional interaction channels have remained the same or, depending on the aim, haveeven increased. The main reason for this is, perhaps, to be found in citizens seeing thesenew channels as a supplement to traditional channels and not as an alternative, which cansubstitute them.In order to achieve a generalized acceptation and use of e-Government, it is necessaryto start out from knowing the citizens’ needs. The marketing field has proposed differentstrategies to respond to this challenge. These range from multichannel management tomultichannel marketing and an omnichannel experience.This work presents the current situation of the development of e-Government in Spain,showing the real applicability and degree of efficacy of the previously mentioned strategiesto increase the citizens’ rate of use of e-Government, compared to traditional management channels.es
dc.description.abstractHay numerosos beneficios ligados a la aplicación del e-gobierno, tanto para organizacionesde carácter público (mejora en la eficiencia, ahorro de costes, etc.) como para la ciudadanía(accesibilidad, disponibilidad, etc.). Ello ha supuesto un generalizado compromiso de lamayoría de los gobiernos en su implantación. Aunque la población habitualmente está satisfecha con estos nuevos productos tecnológi- cos, sus ratios de adopción parecen estabilizarse. Al mismo tiempo, los niveles de uso de los canales de interacción tradicionales han permanecido o, dependiendo del objetivo, incluso han aumentado. La principal razón para esto último es, quizá, que los ciudadanos encuentran los nuevos canales como complementarios de los tradicionales y no como una alternativa que los sustituye. Para alcanzar una aceptación generalizada y uso del e-gobierno, es necesario comenzar conociendo las necesidades de los ciudadanos. Desde la disciplina del marketing se han propuesto diferentes estrategias para responder a este reto. Las opciones propuestas van desde la gestión de un marketing multicanal para finalizar con una experiencia multicanal. Este trabajo presenta la actual situación de desarrollo del e-gobierno en Espan˜ a, mostrando la aplicabilidad real y el grado de eficacia de las estrategias previamente mencionadas para incrementar el ratio de uso de la ciudadanía del e-gobierno, en comparación con los canales tradicionales de gestión.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent8 p.es
dc.language.isoenges
dc.publisherElsevieres
dc.relation.ispartofJournal of Innovation & Knowledge, 1 (1), 36-43.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectE-Governmentes
dc.subjectMultiplicity of channelses
dc.subjectOmnichannel strategyes
dc.subjectCitizens’ preferenceses
dc.subjectE-Gobiernoes
dc.subjectMultiplicidad de canaleses
dc.subjectEstrategia omnicanales
dc.subjectPreferencias de los ciudadanoses
dc.titleOmnichannel strategy and the distribution of public services in Spaines
dc.title.alternativeEstrategia multicanal y distribución de servicios públicos en Españaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dcterms.identifierhttps://ror.org/03yxnpp24
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados (Marketing)es
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.1016/j.jik.2016.01.009es
dc.identifier.doi10.1016/j.jik.2016.01.009es
dc.journaltitleJournal of Innovation & Knowledgees
dc.publication.volumen1es
dc.publication.issue1es
dc.publication.initialPage36es
dc.publication.endPage43es
dc.identifier.sisius20906615es

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